Naujienos

Atgal

Kaune pradedami pagrindiniai „Rail Baltica“ geležinkelio tiesimo darbai

2019 05 20

„Šiandien pradedamas svarbus „Rail Baltica“ darbų etapas – logistinio komplekso su europine geležinkelio linija, perkrovimo ir sandėliavimo terminalais kūrimas. Tai sustiprins „Rail Baltica“ linijos, kaip ekonominio koridoriaus, perspektyvas, ir atvers puikias galimybes Kaunui įsilieti į Europos transporto ir logistikos tinklą. Svarbiu ekonominiu partneriu taps Lenkija, mūsų tikslas – pilni krovininiai traukiniai“, – sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis. 
“Kauno geležinkelio mazgas – pati sudėtingiausia europinio geležinkelio „Rail Baltica" projekto dalis, nuo kurio priklausys traukinių eismo planavimas visoje „Rail Baltica“ linijoje. Be to būtent iš Kauno europinis geležinkelis toliau bus tiesiamas link Latvijos ir Estijos“, - sako Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius.
Pasak jo, sujungus Kauno intermodalinį terminalą su Lenkijos geležinkelių tinklu, Kaunas taps pagrindiniu krovinių perkrovos centru - čia  bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai.
Pasirengimas generalinei rangai
Pernai rudenį startavusių perengiamųjų rangos darbų metu buvo nukastas gruntas, išardytas geležinkelio kelias ir iešmai, pakloti drenažo tinklai, paruošta žemės sankasa, pakloti elektros, signalizacijos, ryšių kabeliai. 
Generaliniai rangos darbai pradedami gegužę ir tęsis iki kitų metų pabaigos: nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone įrengto intermodalinio terminalo bus rekonstruojamas esamas plačiojo standarto (1520 mm) geležinkelis, o šalia tiesiama nauja europinio standarto (1435 mm) vėžė ir iešmai, įrengiama visa reikalinga „Rail Baltica“ infrastruktūra. 
Dėl to Kaunas-Palemonas atkarpoje nuo gegužės 22 d. laikinai bus uždaromas traukinių eismas. Planuojama, kad ši eismo pertrauka tęsis iki šių metų rudens. Eismo pertraukos metu bus rekonstruojamas unikalus XIX amžiuje pastatytas Kauno geležinkelio tunelis, kuriame bus įrengtas sugretintas europinės ir plačiosios vėžės geležinkelis -  tokį techninį sprendimą  tunelyje Kaunas turės vienintelis pasaulyje.
Vietoj pervažų - tuneliai
Kita gera žinia kauniečiams - vietoj probleminės Amalių geležinkelio pervažos, kuri vairuotojus vargina kilometrinėmis spūstimis, bus įrengti požeminiai tuneliai automobiliams, dviratininkams bei pėstiesiems.
Jau kitąmet, panaikinus Amalių pervažą Ateities plente, jos prieigose bus įrengti net du dideli požeminiai geležinkelio kirtimo taškai.
Pagrindinis požeminis geležinkelio kirtimo taškas bus už pusės kilometro nuo esamos Amalių pervažos, Kauno marių kryptimi. 
Šis požeminis infrastruktūrinis objektas po geležinkeliu taps pagrindiniu, kuriuo bus organizuojamas automobilių eismas Kauno pietrytiniu aplinkkeliu. Tunelio statybos finansuojamos pagal „Rail Baltica“ projekto geležinkelio ruožo Kaunas – Palemonas rekonstrukciją.
Pagrindinį statinį sudarys keturių arkų požeminis tunelis: per jo vidurį suprojektuoti du tuneliai automobiliams, o iš abiejų pusių du mažesni tuneliai pėstiesiems ir dviračiams.
Požeminės pėsčiųjų perėjos
Antrasis požeminis geležinkelio kirtimo taškas Amaliuose – tai Kauno miesto savivaldybės atskiru projektu statomas tunelis pėstiesiems, dviratininkams, o taip pat specialiajam transportui: policijos pareigūnų, medikų ir kitiems automobiliams. Šis požeminis tunelis po geležinkeliu statomas maždaug už 150 metrų šiaurės vakarų kryptimi nuo esamos Amalių pervažos, ties Svirplių taku. Tunelis sujungs Chemijos ir R.Kalantos gatves.
Dar vienas požeminis tunelis automobiliams ir pėstiesiems bus įrengtas netoli Palemono geležinkelio stoties. Šis tunelis sujungs Palemono ir Marių gatves. 
Dar vienas pėsčiųjų tunelis bus skirtas pėstiesiems, einantiems į Ugniakuro gatvę.
Mieste iš viso bus įrengti trys tuneliai automobiliams ir keturios požeminės perėjo pėstiesiems bei dviratininkams.
Nauja infrastruktūra
Iš viso 9 kilometrų atkarpoje nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota  3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio.
Šalia gyvenamųjų namų iškils apie 1,5 kilometro ilgio triukšmą slopinančių sienučių, ant bėgių bus montuojami vibraciją bei triukšmą mažinantys slopintuvai.
Kauno ir Palemono geležinkelio stotys bus aptveriamos segmentine tvora, o visas ruožas bus aptvertas metalinio tinklo tvora. Joje bus įrengiami specialūs vienvėriai varteliai, atsidarantys tik nuo geležinkelio kelio pusės. Jie skirti pasišalinti iš aptvertos geležinkelio kelio teritorijos gyvūnams.
Geležinkelio „Rail Baltica“ atkarpoje nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio intermodalinio terminalo rangos darbus vykdo „Hidrostatyba“ su partneriais ir „Autokausta“. Jungtinės veiklos partneriai rangos darbus atliks už daugiau nei 66 mln. eurų (su PVM), kurie turės būti baigti 2020-aisiais.
Sutvarkys miesto inžinerinius tinklus
Atliekant „Rail Baltica“ darbus visi inžinieriniai miesto tinklai, kurie kerta arba eina palei europinę geležinkelio liniją bus iškelti iš statybos zonos, pakeičiant juos naujais. 
Visi šie darbai bus atlikti „Lietuvos geležinkelių“ lėšomis, kurių bendra suma siekia 14,6 mln. eurų. 
Bendrovė savo lėšomis atnaujins miesto vandentiekio ir nuotekų šalinimo, šilumos gamybos ir tiekimo, elektros, komunikacijų, gatvių apšvietimo ir troleibusų kontaktinius tinklus. 
Geležinkelio linija tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono – tai sudėtinė vadinamojo Kauno geležinkelio mazgo dalis. Šį mazgą sudaro trys atkarpos: Jiesia-Rokai, kurios rangos darbai baigti 2018 metų spalį; Rokai-Palemonas, kurios rangos darbai startuos 2019 metų pabaigoje ir Palemonas-Kaunas, kurios darbai vykdomi šiuo metu.
 

“Kauno geležinkelio mazgas – pati sudėtingiausia europinio geležinkelio „Rail Baltica" projekto dalis, nuo kurio priklausys traukinių eismo planavimas visoje „Rail Baltica“ linijoje. Be to būtent iš Kauno europinis geležinkelis toliau bus tiesiamas link Latvijos ir Estijos“, - sako Mantas Bartuška, „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius.

Pasak jo, sujungus Kauno intermodalinį terminalą su Lenkijos geležinkelių tinklu, Kaunas taps pagrindiniu krovinių perkrovos centru - čia  bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai.

Pasirengimas generalinei rangai

Pernai rudenį startavusių perengiamųjų rangos darbų metu buvo nukastas gruntas, išardytas geležinkelio kelias ir iešmai, pakloti drenažo tinklai, paruošta žemės sankasa, pakloti elektros, signalizacijos, ryšių kabeliai.

Generaliniai rangos darbai pradedami gegužę ir tęsis iki kitų metų pabaigos: nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone įrengto intermodalinio terminalo bus rekonstruojamas esamas plačiojo standarto (1520 mm) geležinkelis, o šalia tiesiama nauja europinio standarto (1435 mm) vėžė ir iešmai, įrengiama visa reikalinga „Rail Baltica“ infrastruktūra.

Dėl to Kaunas-Palemonas atkarpoje nuo gegužės 22 d. laikinai bus uždaromas traukinių eismas. Planuojama, kad ši eismo pertrauka tęsis iki šių metų rudens. Eismo pertraukos metu bus rekonstruojamas unikalus XIX amžiuje pastatytas Kauno geležinkelio tunelis, kuriame bus įrengtas sugretintas europinės ir plačiosios vėžės geležinkelis -  tokį techninį sprendimą  tunelyje Kaunas turės vienintelis pasaulyje.

Vietoj pervažų - tuneliai

Kita gera žinia kauniečiams - vietoj probleminės Amalių geležinkelio pervažos, kuri vairuotojus vargina kilometrinėmis spūstimis, bus įrengti požeminiai tuneliai automobiliams, dviratininkams bei pėstiesiems.

Jau kitąmet, panaikinus Amalių pervažą Ateities plente, jos prieigose bus įrengti net du dideli požeminiai geležinkelio kirtimo taškai.

Pagrindinis požeminis geležinkelio kirtimo taškas bus už pusės kilometro nuo esamos Amalių pervažos, Kauno marių kryptimi.

Šis požeminis infrastruktūrinis objektas po geležinkeliu taps pagrindiniu, kuriuo bus organizuojamas automobilių eismas Kauno pietrytiniu aplinkkeliu. Tunelio statybos finansuojamos pagal „Rail Baltica“ projekto geležinkelio ruožo Kaunas – Palemonas rekonstrukciją.

Pagrindinį statinį sudarys keturių arkų požeminis tunelis: per jo vidurį suprojektuoti du tuneliai automobiliams, o iš abiejų pusių du mažesni tuneliai pėstiesiems ir dviračiams.

Požeminės pėsčiųjų perėjos

Antrasis požeminis geležinkelio kirtimo taškas Amaliuose – tai Kauno miesto savivaldybės atskiru projektu statomas tunelis pėstiesiems, dviratininkams, o taip pat specialiajam transportui: policijos pareigūnų, medikų ir kitiems automobiliams. Šis požeminis tunelis po geležinkeliu statomas maždaug už 150 metrų šiaurės vakarų kryptimi nuo esamos Amalių pervažos, ties Svirplių taku. Tunelis sujungs Chemijos ir R.Kalantos gatves.

Dar vienas požeminis tunelis automobiliams ir pėstiesiems bus įrengtas netoli Palemono geležinkelio stoties. Šis tunelis sujungs Palemono ir Marių gatves.

Dar vienas pėsčiųjų tunelis bus skirtas pėstiesiems, einantiems į Ugniakuro gatvę.

Mieste iš viso bus įrengti trys tuneliai automobiliams ir keturios požeminės perėjo pėstiesiems bei dviratininkams.

Nauja infrastruktūra

Iš viso 9 kilometrų atkarpoje nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota  3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio.

Šalia gyvenamųjų namų iškils apie 1,5 kilometro ilgio triukšmą slopinančių sienučių, ant bėgių bus montuojami vibraciją bei triukšmą mažinantys slopintuvai.

Kauno ir Palemono geležinkelio stotys bus aptveriamos segmentine tvora, o visas ruožas bus aptvertas metalinio tinklo tvora. Joje bus įrengiami specialūs vienvėriai varteliai, atsidarantys tik nuo geležinkelio kelio pusės. Jie skirti pasišalinti iš aptvertos geležinkelio kelio teritorijos gyvūnams.

Geležinkelio „Rail Baltica“ atkarpoje nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio intermodalinio terminalo rangos darbus vykdo „Hidrostatyba“ su partneriais ir „Autokausta“. Jungtinės veiklos partneriai rangos darbus atliks už daugiau nei 66 mln. eurų (su PVM), kurie turės būti baigti 2020-aisiais.

Sutvarkys miesto inžinerinius tinklus

Atliekant „Rail Baltica“ darbus visi inžinieriniai miesto tinklai, kurie kerta arba eina palei europinę geležinkelio liniją bus iškelti iš statybos zonos, pakeičiant juos naujais.

Visi šie darbai bus atlikti „Lietuvos geležinkelių“ lėšomis, kurių bendra suma siekia 14,6 mln. eurų.

Bendrovė savo lėšomis atnaujins miesto vandentiekio ir nuotekų šalinimo, šilumos gamybos ir tiekimo, elektros, komunikacijų, gatvių apšvietimo ir troleibusų kontaktinius tinklus.

Geležinkelio linija tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono – tai sudėtinė vadinamojo Kauno geležinkelio mazgo dalis. Šį mazgą sudaro trys atkarpos: Jiesia-Rokai, kurios rangos darbai baigti 2018 metų spalį; Rokai-Palemonas, kurios rangos darbai startuos 2019 metų pabaigoje ir Palemonas-Kaunas, kurios darbai vykdomi šiuo metu.