Naujienos

Atgal

Lietuva pervedė avansą „RB Rail AS“, taip užtikrindama bendros įmonės finansavimą

2020 05 05

Paslaugų pirkimo sutartį su „RB Rail AS“ LR Susisiekimo ministerijos įgaliota AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ pasirašė š. m. kovo 30 d. Bendra sutarties vertė – 2,1 mln. eurų. Pagal sutartį Lietuva visą sumą perves per du kartus. Šiuo metu pervesta suma sudaro 50% pasirašytos paslaugų sutarties vertės. Likusius 50 proc. sutarties vertės „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ įsipareigojusi sumokėti iki šių metų liepos pabaigos pagal „RB Rail AS“ planuojamą išrašyti papildomą sąskaitą.

„Pagal trijų Baltijos valstybių susitarimą, visos šalys kolegialiai finansuoja „RB Rail AS“ veiklą. Pasirašyta paslaugų teikimo sutartis užtikrins efektyvesnę ir skaidresnę teikiamų paslaugų apskaitą ir monitoringą. Mūsų bendrovės pervesti pinigai užtikrins stabilų „RB Rail AS“ mokumą, kol projekto partneriai pasirengs ilgalaikiam įmonės finansavimui. Netrukus bendros įmonės sąskaitą turėtų pasiekti ir projekto partnerių iš Latvijos ir Estijos pinigai“, - sako AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

2014 m. įkurta „RB Rail AS“ iki šiol buvo finansuojama Baltijos šalims lygiomis dalimis kasmet didinant įmonės įstatinį kapitalą. Kiekviena valstybė iki 2020 m. bendrovės įstatinio kapitalo didinimui solidariai skyrė po 3,9 mln. eurų. Baltijos šalys nuo 2018 m. aktyviai ieško tvaraus finansavimo alternatyvos, vyksta intensyvios diskusijos dėl konkretaus jo mechanizmo Latvijoje ir Estijoje. Lietuvoje ilgalaikį bendros įmonės finansavimą nuspręsta užtikrinti įtvirtinant prie projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimo Lietuvoje prisidedančių projekto valdymo, koordinavimo ir palaikymo paslaugų pirkimą.

Šių metų balandžio pradžioje buvo pasirašyta dar viena sutartis su Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerija, kurios pagrindu iki šių metų gegužės pabaigos planuoja „RB Rail AS“ paskolinti 1,7 mln. eurų, kurie bus skirti laikinai užtikrinti finansavimą tai „RB Rail AS“ veiklos daliai, kurios finansavimas užtikrinimas Europos Sąjungos parama, iki kol ji bus pervesta per kelis artimiausius metus.

„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės geležinkelio linija. Projekto statybos, kurių numatoma vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.

Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km. Lietuvoje europinės vėžės geležinkelio trasa eis nuo Lenkijos ir Lietuvos valstybių sienos iki Kauno, kur krovininiai traukiniai vyks maršrutu Jiesia-Rokai -Palemonas (Kauno geležinkelio aplinkkelis), o keleiviniai – Jiesia-Kauno stotis-Palemonas. Krovininiai traukiniai į Latviją vyks maršrutu Panevėžys-Salaspils-Parnu, o keleivinių traukinių maršrutas iš Panevėžio drieksis per Rygos oro uostą ir Rygos geležinkelio stotį. „Rail Baltica“ projektas taip pat numato atskirą geležinkelio liniją Kaunas-Vilnius.