Naujienos

Atgal

Rengiamasi „Rail Baltica“ geležinkelių depų įrengimui

2020 07 21

„Pradėjus veikti europinės vėžės geležinkeliui „Rail Baltica“, Lietuvos geležinkelio infrastruktūra gerokai išsiplės, padidės traukinių eismo intensyvumas, atsiras skirtingo standarto infrastruktūrų technologinių priežiūros skirtumų, tad priežiūrai reikės skirti daugiau dėmesio ir pajėgumų. Akivaizdu, jog esamų depų nepakaks, tad privalome pasiruošti ir įrengti naujus“, – sako „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ vadovas Karolis Sankovski.

Pirmuoju etapu bus parengtos ne mažiau kaip keturios 1435 mm pločio vėžės geležinkelių infrastruktūros priežiūros depų bei su jais susijusių objektų (geležinkelio kelių, pastatų, statinių ir įrenginių) plėtros alternatyvos.

Šios alternatyvos bus formuojamos įvertinant projekto „Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūros techninės priežiūros galimybių studijos išvadas, taip pat  turės atitikti ir tokius kriterijus kaip galimybė  kuo paprasčiau prisijungti prie reikiamų komunikacijų, turės būti numatyti privažiavimo keliai bei kita reikalinga infrastruktūra.

Naudojant daugiakriterės analizės bei kaštų naudos analizės metodus bus atrinkta optimali „Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūros priežiūros depų plėtros alternatyva ir suformuota tam reikalinga teritorija. Šiuo pagrindu tolimesnei depų plėtrai bus vykdomos žemės paėmimo valstybės poreikiams procedūros bei atliekamas projektavimas.

Projektas bus finansuojamas iš ES struktūrinių fondų bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir/ar AB „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra“ lėšų. „Rail Baltica“ geležinkelių infrastruktūrai aptarnauti skirti depai bus įrengti iki 2026-ųjų.

„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino.

Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Projekto statybos, kurių numatoma vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.