Naujienos

Atgal

„Rail Baltica“ dovana kauniečiams – naujas išėjimas prie Kauno marių

2020 12 21

Dar šiemet kauniečiai ir miesto svečiai Kauno marių pakrantę romantiškam pasivaikščiojimui galės pasiekti nauju patogiu keliu – tuneliu po geležinkeliu iš Ugniakuro gatvės. Atliekant tunelio statybos baigiamuosius darbus, nuo lapkričio 1-osios daugiau nei dviem mėnesiams uždaromas Kauno geležinkelio mazgo ruožas Palemonas-Rokai.

Keleiviniai traukiniai važiuos įprastai

„Ugniakuro gatvės tunelis po geležinkeliu – viena iš keturių naujų, saugių geležinkelio kirtimo vietų pėstiesiems, kurias įrengėme modernizuodami Kauno geležinkelio mazgą ir pritaikydami jį geležinkelio „Rail Baltica“ reikmėms. Anksčiau toje vietoje nebuvo pėsčiųjų perėjos, ji įrengiama Kauno miesto savivaldybės prašymu“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.

Šiuo metu pastatyta dalis tunelio, baigiami įrengti laiptai, šaligatviai ir kita infrastruktūra ties tunelio išėjimais abiejose geležinkelio pusėse. Naujuoju tuneliu pėstieji iš Ugniakuro gatvės pasieks Kauno marių pakrantę.

Geležinkelio ruožas Palemonas-Rokai skirtas tranzitiniams ir krovininiams traukiniams aplenkti Kauno stotį. Juo keleiviniai traukiniai nevažinėja, tad keleivinių traukinių eismui statybos darbai įtakos neturės. Krovininiai ir tranzitiniai traukiniai uždarius ruožą bus nukreipiami per Kauno geležinkelio stotį.

Pritaikant Kauno geležinkelio mazgą geležinkelio „Rail Baltica“ reikmėms, Kaune iš viso bus įrengti ne mažiau kaip trys tuneliai automobiliams ir keturios požeminės perėjos pėstiesiems bei dviratininkams. Ši nauja europinio standarto infrastruktūra ne tik užtikrins gerą susisiekimą tarp miesto dalių, kurias skiria geležinkelis, bet ir pasitarnaus svarbiam tikslui – padidins visų eismo dalyvių saugumą.

Kitąmet – didesnis traukinių srautas

„Paskutiniai šių metų mėnesiai – labai patogus laikas sustabdyti eismą ruožu Palemonas-Rokai, nes tai padarius kitais metais kauniečiai susidurtų su didesniu traukinių keliamu triukšmu, mat prijungus prie ES geležinkelio sistemos Kauno intermodalinį terminalą, planuojamas gerokai didesnis traukinių srautas“, - sako K. Sankovski.

Kauno geležinkelio mazge jau pakloti paskutiniai europinio standarto bėgiai, kuriais sujungtas Kauno intermodalinis terminalas (KIT) su Europos geležinkelių sistema. Nuo šiol Kaunas yra toliausiai į Rytus nutolusi Europos geležinkelio stotis, kurią europinio standarto geležinkeliu galima pasiekti ne tik keleiviniais, bet ir prekiniais traukiniais.

Pilnavertį traukinių eismą nauju geležinkeliu planuojama paleisti kitais metais, pilnai užbaigus Kauno geležinkelio mazgo modernizavimo ir pritaikymo „Rail Baltica“ reikmėms darbus. Šiuo metu ruože liko baigiamieji darbai: pastatyti tvoras, apželdinti aplinką, ir užbaigti tunelį Ugniakuro gatvėje. Atlikus naujojo geležinkelio testavimą ir pridavus jį Valstybinei komisijai bus pradėti planuoti prekinių traukinių maršrutai.

Sujungus intermodalinį terminalą su Lenkijos geležinkelių tinklu, Kaunas taps pagrindiniu krovinių perkrovimo centru – čia bus aptarnaujami ir plačiąja, ir europine vėžėmis važiuojantys traukiniai, tad Lietuvos verslui atsivers naujos galimybės krovinius gabenti naujais būdais, derinant įvairių rūšių transportą.

Baigus visus statybos darbus, Kauno geležinkelio mazgas bus vienas moderniausių geležinkelio mazgų per kurį važiuos didžioji dalis visų „Rail Baltica“ geležinkeliu važiuojančių traukinių.

Nauja infrastruktūra

Naujas išėjimas prie Kauno marių – ne vienintelė Kauno geležinkelio mazgo modernizavimo dovana kauniečiams. Jau kurį laiką miesto gyventojai ir svečiai džiaugiasi pertvarkytu eismu prie geležinkelio, kurio didžiausias privalumas – panaikinta problematiška, anksčiau milžiniškas spūstis piko valandomis sukeldavusi Amalių pervaža, kurią pakeitė patogus požeminis tunelis.

Iš viso vykdant modernizavimo projektą Kaune bus įrengti keturi tuneliai, kuriais geležinkelį saugiai gali kirsti automobiliai ir pėstieji, sutvarkyta šalia geležinkelio esanti miesto infrastruktūra, įrengtos papildomos apsaugos nuo triukšmo priemonės.

Kauno geležinkelio tunelyje ir jo prieigose paklota apie 2 km ilgio sugretintos 1435/1520 mm pločio vėžės geležinkelio kelio, taip pat rekonstruota apie 3,6 km ilgio esamo 1520 mm pločio vėžės geležinkelio, paklotas 9 km ilgio naujas 1435 mm  pločio vėžės geležinkelis.

Šalia gyvenamųjų namų iškils apie 1,5 kilometro ilgio triukšmą slopinančių sienučių, ant bėgių montuojami vibraciją bei triukšmą mažinantys slopintuvai.

Kauno ir Palemono geležinkelio stotys bus aptvertos segmentine tvora, o visas ruožas aptvertas metalinio tinklo tvora, kurioje bus įrengti specialūs vienvėriai varteliai, atsidarantys tik nuo geležinkelio kelio pusės. Jie skirti pasišalinti iš aptvertos geležinkelio kelio teritorijos gyvūnams.

Sutvarkys miesto inžinerinius tinklus

Atliekant „Rail Baltica“ darbus visi inžinieriniai miesto tinklai, kurie kerta arba eina palei europinę geležinkelio liniją iškelti iš statybos zonos, pakeičiant juos naujais.

Visi šie darbai atlikti „Lietuvos geležinkelių“ lėšomis, kurių bendra suma siekia 14,6 mln. eurų.

Bendrovė savo lėšomis atnaujino miesto vandentiekio ir nuotekų šalinimo, šilumos gamybos ir tiekimo, elektros, komunikacijų, gatvių apšvietimo ir troleibusų kontaktinius tinklus.

Didžiausias geležinkelio projektas

Iš viso Kauno geležinkelio mazgas susideda iš keturių ruožų: Kaunas-Palemonas, Jiesia-Kaunas, Jiesia-Rokai ir Rokai-Palemonas. Ruožas Jiesia-Kaunas baigtas rekonstruoti 2015 m. rugpjūtį, o Jiesia-Rokai – 2018 m. spalį. Ruože Rokai-Palemonas statybos darbus planuojama pradėti 2024 metais.

„Rail Baltica“ – didžiausias Baltijos regiono infrastruktūros projektas per pastarąjį šimtmetį. Moderni greitoji europinė jungtis suteiks patogią, saugią ir aplinkai nekenkiančią keleivių judėjimo alternatyvą, o geležinkelio linija sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą. Nutiesus „Rail Baltica“, keliones pradės šiuolaikiški ir modernūs elektriniai traukiniai.