Projekto statusas Europoje
„Rail Baltica“ yra dviejų Europos transporto tinklo koridorių dalis. Be Šiaurės–Baltijos jūrų transporto koridoriaus, „Rail Baltica“ taip pat laikoma Baltijos, Juodosios ir Egėjo jūrų koridoriaus dalimi. Įtraukimas į šiuos du koridorius pabrėžia strateginę projekto svarbą Europos mastu.
Projekto statusas Lietuvoje
„Rail Baltica“ pripažintas ypatingos valstybinės svarbos projektu.
Projekto aprašymas
Atkūrusios nepriklausomybę Baltijos šalys sutarė, kad tiesioginio geležinkelių susisiekimo su Vakarų Europos valstybėmis atkūrimas yra svarbus regiono saugumui ir ekonomikai.
Lietuva, Latvija ir Estija priėmė sprendimą nutiesti naują Europinio standarto 1435 mm vėžės pločio geležinkelį, kuris sujungtų Baltijos šalis su vakarų Europos valstybėmis.
Šiuo metu projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai Suomija. „Rail Baltica“ linija sujungs Helsinkį, Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių, Varšuvą.
Lietuvoje
392 km
Latvijoje
265 km
Estijoje
213 km
ES finansuoja
4,9 mlrd. €
Didžiausia investicija mobilumui regione
ES finansuoja 2,1 mlrd. €
Bent trečdalis – Lietuvoje