News

Būsimo „Rail Baltica“ geležinkelio ruože Latvijos link pradėti paruošiamieji darbai statyboms

VĮ Valstybinė miškų urėdija pradėjo medienos ruošos darbus „Rail Baltica“ ruože Kaunas-Lietuvos ir Latvijos valstybių siena – nuo Šveicarijos kaimo iki Žeimių. Planuojama, kad šiemet šioje atkarpoje prasidės naujo europinio geležinkelio „Rail Baltica“ statybos darbai.

„Šiame etape numatomame geležinkelio ruože teikiant medienos ruošos paslaugas bus šalinami medžiai ir krūmai. Paslaugos bus teikiamos buvusių miškų teritorijose, kurie LR teisės aktų nustatyta tvarka buvo pakeisti kitomis naudmenomis. Mediena bus tvarkoma ir parduodama LR teisės aktų nustatyta tvarka“, – pažymėjo VĮ Valstybinės miškų urėdijos atstovai.

Anot „LTG Infra“ projektų vadovo Rolando Kairiūkščio, netrukus medienos ruošos darbai turėtų prasidėti ir atkarpoje nuo Žeimių iki Šėtos. Šiais metais VĮ Valstybinės miškų urėdijos vykdomi darbai numatomi ir kitose „Rail Baltica“ atkarpose nuo Kauno iki Ramygalos.

„Rail Baltica“ geležinkelio atkarpa Latvijos sienos link – pirma visiškai naujo europinio geležinkelio statyba po Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo, pasižyminti dideliais techniniais iššūkiais. Pavyzdžiui, prie Jonavos suprojektuotas įspūdingas inžinerinis statinys – tiltas per Neries upę, kuris bus vienas ilgiausių, 1,5 km ilgio, geležinkelio tiltų Baltijos šalyse. Naujai statomu „Rail Baltica“ geležinkeliu važiuojančių traukinių projektinis greitis sieks iki 249 km/h greitį, tad įrengiant geležinkeli skiriamas padidintas dėmesys saugumui. Visą geležinkelį juos apsauginė tvora, o pėstiesiems bei gyvūnams bus įrengtos perėjos ir pralaidos.

„Rail Baltica“ bus itin saugi ir ekologiška susisiekimo infrastruktūra. Visame „Rail Baltica“ geležinkelio tinkle nebus vieno lygio sankryžų, geležinkelis bus apsaugotas nuo žvėrių ir atsitiktinių praeivių tvora. Taip pat jis bus elektrifikuotas, o kadangi LTG įmonių grupė perka tik žaliąją elektros energiją, tad „Rail Baltica“ susisiekimas Lietuvoje vyks su nuline CO2 emisija.

„Rail Baltica“ yra plyno lauko geležinkelio transporto infrastruktūros projektas, kurio tikslas – integruoti Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje bus nutiesta 870 km greitojo elektrifikuoto geležinkelio dvikelio, kuriuo traukiniai važiuos iki 249 km/val. greičiu. Naujoji geležinkelio linija bus 1435 mm pločio ir apima maršrutą Talinas–Pernu–Ryga–Panevėžys–Kaunas–Lietuvos ir Lenkijos valstybinė siena bei jungtį Kaunas–Vilnius.