News

„Estijos geležinkeliai“ lanko „Rail Baltica“ Lietuvoje: ties visą liniją ir atvers peroną Ülemiste terminale

„Rail Baltica“ projektas Estijoje įgavo pagreitį – pasirašytos sutartys dėl 103 km sankasos ir inžinerinių statinių statybos, kurių dalis jau statoma. Šiemet „Rail Baltic Estonia“ planuoja pasirašyti sutartį dėl magistralinės linijos, apimančios visą Estiją, vykdomi projektavimo darbai. Birželį planuojama atidaryti Ülemiste terminalą keleiviniams traukiniams.

„Estijos geležinkelių“ delegacija lankėsi „Rail Baltica“ statybos vietose Lietuvoje – domėjosi gerąja praktika, daugiausia dėmesio skyrė Neries tilto statyboms. Estijoje projektą įgyvendina įmonė „Rail Baltic Estonia OÜ“. „Estijos geležinkeliai“ eksploatuoja esamą nacionalinį geležinkelių tinklą ir valdo geležinkelių infrastruktūrą.

„Džiaugiamės sėkmingu kolegų progresu. Pasiekti aukščiausias projekto naudas įmanoma tik tuo atveju, jei visos Baltijos šalys bus sujungtos greitojo geležinkelio linija su Lenkija ir likusia Europa. Todėl vertiname Estijos pažangą ir palaikome partnerius siekiant geresnio susisiekimo ir integracijos“, – kalbėjo „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas.

„Apsilankymas „Rail Baltica“ statybų aikštelėse, ypač stebint tokio sudėtingo statinio kaip Neries tilto pažangą, suteikia neįkainojamų praktinių žinių, – sakė „Estijos geležinkelių“ objektų statybos departamento vadovas Andro Mikkoras.

Matydami, kaip įgyvendinami inžineriniai planai, suprasdami, kokie realūs iššūkiai kyla statybvietėse, įgyjame žinių lygį, kuriam neprilygsta projektų dokumentų apžvalga. Tai stiprina mūsų supratimą apie didelio masto infrastruktūros plėtrą ir padeda tobulinti mūsų pačių darbo metodus, nes šiuo metu Estijoje taip pat atnaujiname infrastruktūrą.“

Be to, kad šiemet „Rail Baltic Estonia“ užsitikrins finansavimą ir pasirašys sutartis dėl rangos darbų visuose šalies ruožuose, Taline taip pat ketinama dalinai atverti Ülemiste terminalą. Jį statant buvo perkelta ir naujai nutiesta standartinė 1520 vėžė, kuria vyks traukiniai. Tada bus tęsiama kitų peronų statyba, įskaitant keturis 1435 mm europinės vėžės kelius.

Ülemiste terminalas, kurį suprojektavo „Zaha Hadid Architects“, bus pavadintas Linda – tradiciniu estų vardu, jį bendru balsavimu išrinko visuomenė. Šią vasarą turistai, keliaujantys traukiniais per Baltijos šalis, turės galimybę sustoti Linda terminale. Projektą planuojama užbaigti 2028 m., jo vertė – 200 mln. Eur.

Ülemiste terminalo statyba Taline

Kovą Estijos infrastruktūros statybos bendrovė „Verston Eesti OÜ“, sudariusi 4 „Rail Baltica“ sutartis su „Rail Baltic Estonia“, susitiko su „LTG Infra“ geotechnikos komanda. Ši parodė statybos vietose įrengtus geotechninės stebėsenos prietaisus ir papasakojo, kaip renkami, apdorojami bei perduodami duomenys.

Lietuvoje statoma 46,3 km sankasos ir inžinerinių statinių, šiemet šią liniją planuojama pratęsti iki 114 km.

„Rail Baltica“ – strateginis LTG grupės ir Europos Sąjungos bei didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto geležinkelis, sujungsiantis Lietuvą, Latviją ir Estiją su Vidurio bei Vakarų Europa, užtikrinsiantis regiono integraciją, civilinį ir karinį mobilumą.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.