Tvarus ir saugus transportas yra nepaprastai svarbus siekiant įgyvendinti ambicingus klimato tikslus, o geležinkelis yra viena iš transporto rūšių, atitinkantis abu kriterijus.
Dėl pervežamo krovinių kiekio ir tam sunaudojamų degalų kiekio santykio geležinkeliai laikomi viena ekologiškiausių transporto priemonių.
Vadovaujantis Europos aplinkos agentūra, geležinkelių transporto išmetamas anglies dvideginio kiekis vienam tonos kilometrui yra 3,5 karto mažesnis nei kelių transporto.
Dėl geležinkelių elektrifikavimo ekologijos lygis dar labiau išauga.
„Rail Baltica“ europinė linija bus visiškai elektrifikuota, todėl krovinių gabenimas geležinkeliais turėtų reikšmingai sumažinti aplinkos taršą.
Geležinkeliai, kaip viena tvariausių ir saugiausių transporto rūšių, vaidins svarbų vaidmenį būsimoje Europos judumo sistemoje. Geležinkelis yra ne tik aplinkai nekenksmingas ir energiją taupantis – jis taip pat yra vienintelė transporto rūšis, kuri beveik nuolat mažino išmetamą CO2 kiekį nuo 1990 metų ir tuo pat metu didindama transportavimo apimtis.
Po 2026 metų eksploatuojant „Rail Baltica“ geležinkelį juo važiuojančių traukinių eismas didės, todėl įgyvendinant projektą naudojami tvarūs sprendimai, kurie ne tik sumažins esamą neigiamą įtaką aplinkai dėl triukšmo, vibracijos bei taršos, tačiau iš esmės situaciją ir pagerins.
Kauno mazge įgyvendinamos aplinkosauginės priemonės:
- Triukšmą slopinančios sienutės
- Bėgių triukšmo slopintuvai ir antivibraciniai paklotai
- Europinis geležinkelis klojamas ant esamos geležinkelio sankasos – transporto koridorius išliks siauras, o apsauginiai želdiniai tarnaus kaip papildomas triukšmo barjeras
- Elektra varomi traukiniai neteršia aplinkos, be to, kelia 10 decibelų mažesnį triukšmą, palyginti su šilumvežiais.