2014 m. gruodį Lenkijoje oficialiai pradėtos teikti greitųjų geležinkelių paslaugos. „Pendolino“ traukiniai kasdien kursuoja keliais pagrindiniais maršrutais iš Varšuvos: į Gdanską, Krokuvą, Katovicus ir Vroclavą, gerokai sutrumpindami kelionių tarp didžiųjų miestų laiką.
„Rail Baltica“ įsilies į Lenkijos greitųjų geležinkelių tinklą, susijungdama su jau egzistuojančiomis greitųjų geležinkelių linijomis. Ši integracija apims esamų geležinkelio ruožų, pavyzdžiui, linijos Varšuva–Lukas (Elkas), modernizavimą ir naujo ruožo Lukas–Trakiškiai statybą, kad būtų užtikrintas nepertraukiamas susisiekimas.
„Rail Baltica“ įtraukta į du Transeuropinio transporto tinklo koridorius. Vienas jų, Šiaurės jūros-Baltijos koridorius, driekiasi nuo Varšuvos iki Vokietijos, Belgijos ir Nyderlandų. Antrasis, vadinamasis trijų jūrų koridorius, – iki Juodosios ir Egėjo jūrų. Abiejuose koridoriuose Varšuva mums yra pagrindinis centras, iš kurio galėsime keliauti ir gabenti krovinius po Europą greitaisiais traukiniais“, – sakė „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas.

Lenkijos pajėgumai – 20 greitųjų traukinių
2011 m. „PKP Intercity“ iš „Alstom“ įsigijo 20 ED250 „Pendolino“ traukinių. „PKP Intercity“ užsakymu traukiniai pagaminti remiantis pasiteisinusiais „Pendolino“ traukiniais, kuriuos „Alstom“ pagamino Italijai ir Šveicarijai. Jų projektinis greitis yra 250 km/val., operacijų greitis – 200 km/val.
Sutartis apėmė ne tik traukinių gamybą, bet ir jų priežiūrą 15 metų. „Pendolino“ traukinių techninė priežiūra dabar atliekama Varšuvoje esančiame specialiame techninės priežiūros depe.
Kasdien po 34 Lenkijos miestus kursuoja 16 traukinių, kurie viso nuvažiuoja 21 000 km. Tuo pat metu techninės priežiūros depe trims traukiniams atliekamas techninis aptarnavimas, maždaug dar vienam – remontas. Kiekvieną naktį traukiniai išvalomi, patikrinami ir parengiami kitos dienos maršrutams.
Dėmesys – komfortui
„Alstom“ – viena didžiausių geležinkelių transporto gamintojų visame pasaulyje, taip pat diegia signalizavimo sistemas bei atlieka techninę priežiūrą.
„Pendolino“ depas yra priežiūros įstaiga – atsakome už prevencinę (kas 12 000 km) ir visapusišką ilgalaikę greitųjų traukinių priežiūrą, užtikrinančią saugumą. Kiekvieną dieną 160 žmonių komanda dirba, kad užtikrintų, jog „Pendolino“ traukiniai būtų parengti saugiai vežti keleivius“, – pasakojo „Alstom Polska S.A.“ valdybos narys, vykdantysis direktorius Michałis Guzekas.
Šiuo metu „PKP Intercity“ Lenkijos traukiniuose diegia naujovę – juose realiu laiku rodomas kelionės greitis. Greituosiuose traukiniuose taip pat įrengtos uždaros verslo ar šeimos kupė, pirmoji ir antroji zonos, bistro zona su sėdimomis ir stovimomis vietomis, prieinamumas neįgaliųjų judumui ir keleiviams su dviračiais, belaidis internetas bei vaizdo stebėjimo sistema.
„Šie „Pendolino“ traukiniai pagaminti daugiau nei prieš dešimtmetį. Vos pradėjus juos eksploatuoti pastebėtas vadinamasis „Pendolino efektas“, kai keleiviai rinkosi kelionę traukiniu vien dėl patogumo ir įspūdžių, patiriamų keliaujant greituoju traukiniu. Tai padarė didelę įtaką geležinkelių transporto įvaizdžiui bendrąja prasme. Nors nuo to laiko keleivių poreikiai pasikeitė, šiandien kelionės metu jiems reikalingas interneto ryšys ir telefono signalas, kad galėtų derinti kelionę su darbu ir būti visuomet prisijungę, nepasikeitė tik viena – lūkestis, kad kelionė bus patogi bei maloni“, – kalbėjo M. Guzekas.

„Rail Baltica“ Lenkijoje – beveik 400 km
Vasario pabaigoje „Rail Baltica“ atstovai iš Lietuvos, Latvijos ir Estijos lankėsi Lenkijoje, kur susitiko su geležinkelių infrastruktūros valdytoju „PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.“ ir susipažino su jau atliktais bei būsimais infrastruktūros modernizavimo darbais.
Lenkijos geležinkelių infrastruktūros tinklas sudaro daugiau nei 18 000 km linijų, daugiausia – standartinės europinės vėžės, iš jų „Rail Baltica“ ruožas – beveik 400 km. Lenkija taip pat turi strateginį tikslą pastatyti 2 000 km naujų greitojo geležinkelio linijų, kad iš Varšuvos visus didžiuosius miestus būtų galima pasiekti per mažiau nei pustrečios valandos.
„Rail Baltica“ – strateginis LTG grupės ir Europos Sąjungos bei didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalyse, taip pat – ES Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) dalis. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km, Lenkijoje – dar beveik 400 km.
Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.