Ateinančiais 2025 m. planuojama pradėti tiesti „Rail Baltica“ greitojo geležinkelio viršutinę kelio konstrukciją. Šiems darbams į Jonavos geležinkelio stotyje esančią saugojimo aikštelę „LTG Cargo“ pervežė 2400 tonų bėgių krovinį. Visus pristatytus bėgius ištiesus vienoje linijoje jų bendras ilgis sudarytų 42 kilometrų ilgio atkarpą.
Europinės vėžės statyboms pristatyti dviejų tipų bėgiai – vadinamieji minkštesni, naudojami tiesiuosiuose ruožuose, ir kietesni, naudojami geležinkelio kreivėse. Pastarųjų pristatyta daugiau nei 30 km, minkštesniųjų – daugiau nei 10 km.
Šio pristatyto bėgių kiekio pakaks įrengti 8,8 km dvikelio greitojo geležinkelio kelio ruožą Šveicarija–Žeimiai su šioje atkarpoje numatytomis geležinkelio pralankomis. Į Lietuvą jau atvežta geležinkelio skalda ir pabėgiai. Įrengti viršutinę kelio konstrukciją šiame ruože planuojama iki ateinančių metų pabaigos.
„42 km bėgių pristatymas į Jonavą yra lauktas etapas „Rail Baltica“ statyboje. Bėgiai yra apčiuopiamas projekto pažangos simbolis, visuomenėje bėgiai atpažįstami kaip viena iš pagrindinių geležinkelio sistemos sudedamųjų dalių. Vėliau projekto lauks elektrifikavimas, geležinkelio signalizacijos ir eismo valdymo sistemų įrengimas ir kiti svarbūs darbai, tačiau dabar esame pasirengę iki kitų metų pabaigos užbaigti 8,8 km ilgio dvikelio geležinkelio ruožą“, – kalbėjo LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
„Rail Baltica“ bėgius pagamino ispanų bendrovė „ArcelorMittol“, tiekė latvių bendrovė „SIA Fereil“. Iš Ispanijos bėgiai buvo atplukdyti į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą, pervežimą iš Klaipėdos į Jonavą atliko „LTG Cargo“.
Bėgių pervežimas vyko lapkričio–gruodžio mėnesiais. Kaip įprasta, siekiant netrikdyti keleivinių traukinių eismo, daugiausia pervežimų vyko naktimis. Vienas bėgis yra 25 metrų ilgio ir sveria 1,5 tonos.
„Džiaugiamės, kad „LTG Cargo“ sklandžiai ir efektyviai pervežė pirmuosius „Rail Baltica“ projekto bėgius iš Klaipėdos į Jonavą. Simboliška, kad „LTG Cargo“ savo tiesiogine veikla prisideda prie „Rail Baltica“ projekto, ateityje suteiksiančio galimybę greičiau ir gausiau gabenti krovinius europine vėže tarp Baltijos šalių ir Vakarų Europos“, – sakė „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė.
Ateinančiais metais „LTG Infra“ ruošiasi skelbti viršutinės kelio konstrukcijos darbų pirkimą 27,7 km ruože.
„Darbų koordinavimas įsigyjant medžiagas ir partnerystė transportavimo, rangos darbuose duoda tiesioginę naudą Lietuvos įmonėms bei padeda sėkmingai įgyvendinti tarptautinį infrastruktūros projektą“, – teigė „Rail Baltica“ įgyvendinančios bendrovės „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas.
„Rail Baltica“ – strateginis LTG grupės ir Europos Sąjungos bei didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.