News

Jūratė Balčiūnaitė: „Rail Baltica“ projekte nėra lengvų sprendimų

„Rail Baltica“ – geležinkelių infrastruktūros megaprojektas, besidriekiantis per kelias šalis. Sėkmingai įgyvendinti tokio masto projektą reikia įvairaus profilio specialistų įgūdžių ir patirties. Savo profesionalumu, žiniomis ir atsidavimu „Rail Baltica“ komandos nariai skatina projekto pažangą.

Šiandien kviečiame susipažinti su „LTG Infra“ investicijų valdymo vadove Jūrate Balčiūnaite.

Investicijų valdymo vadovė prižiūri investavimo strategiją, valdo investicijų portfelį, užtikrinant pageidaujamą rizikos ir grąžos pusiausvyrą bei finansinį saugumą.

Kada prisijungėte prie „Rail Baltica“ projekto ir kas paskatino tapti komandos dalimi?

Prie projekto prisijungiau prieš metus, manydama, kad tai bus naujas iššūkis mano karjeroje. Galimybė prisidėti prie vieno didžiausių infrastruktūros projektų Lietuvoje buvo nepaprastai įdomi. Man dirbant čia, „Rail Baltica“ investicijų komanda prisiėmė atsakomybę valdyti numatomas rizikas ir ieškoti galimų sprendimų. Supratau, kad šiame projekte nėra paprastų problemų, lygiai taip pat nėra ir paprastų sprendimų. Šis megaprojektas iš esmės yra sudėtingas ir turi plataus masto tarptautinį poveikį.

Kaip paaiškintumėte penkiamečiui ar šiek tiek vyresniam geležinkelių sektoriaus naujokui, ką dirbate?

Į mano pareigas įeina projekto finansinių procesų priežiūra Lietuvoje, užtikrinant tinkamą finansavimą greitųjų traukinių europinio geležinkelio statybai. Paprasčiau tariant, mano darbas – užtikrinti, kad „Rail Baltica“ Lietuvoje turėtų pakankamai lėšų vėžės tiesimui.

Jei turėčiau ką nors patarti prie projekto komandos prisijungusiam naujokui, pasakyčiau, kad darbas čia niekada nebus lengvas ar paprastas. Tačiau jis suteikia išskirtinių galimybių tobulėti.

Kaip manote, koks yra didžiausias projekto iššūkis?

„Rail Baltica“ yra ne tik tarptautinis, bet ir nepaprastai sudėtingas projektas, kuriame derinami techniniai ir politiniai aspektai keliose šalyse – Latvijoje, Estijoje, Lietuvoje, Lenkijoje bei Suomijoje. Be to, jį finansuoja ir prižiūri Europos Komisija, nes Baltijos šalių koridorius atliks lemiamą vaidmenį Europos ateities infrastruktūroje.

Tai – plataus užmojo projektas. Nuo greitesnio ir laisvesnio keliavimo, studijų ar darbo bet kuriame mieste Baltijos šalyse, didesnio saugumo ir daugybės kitų socialinių bei ekonominių privalumų – mūsų ateities kartoms jis ypatingai pasitarnaus.

Kokiais įgūdžiais, kurie jus išskiria iš kitų, prisidedate prie projekto komandos?

Kasdieniame darbe laikausi profesinio požiūrio, kurio esmė – kiekviena situacija turi sprendimą. Niekada nepasiduodu, išlieku rami ir į sudėtingas situacijas žiūriu kaip į galimybę tobulėti. Net ir susidūrusi su, atrodytų, neįveikiamais iššūkiais, siekiu rasti išeitį.

Kokių turite pomėgių, hobių ar talentų?

Mano hobis – moterų orientaciniai pramoginiai raliai. Man patinka vairuoti, todėl didelę motyvaciją teikia galimybė sutelkti geriausią komandą ir kartu pasiekti pergalę. Turbūt šis principas galioja ne tik trasoje, bet ir profesinėje srityje – išskirtinės komandos yra nepaprastų pasiekimų varomoji jėga. Kaip „Rail Baltica“ žada Baltijos šalių pažangą, taip ir ją įgyvendinančios komandos įveikia bet kokią užduotį.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.

ES bendrai finansuoja LOGO