Karjera / D. Palaima: prisidėti prie „Rail Baltica“ – galimybė, pasitaikanti kartą gyvenime
„Rail Baltica“ – vienas didžiausių Europos Sąjungos investicinių projektų, kuris taps viso transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) svarbia dalimi, apjungsiančia Šiaurės ir Baltijos jūras su Juodąja ir Egėjo jūromis.
Dovydas Palaima, „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas, sako, kad prisidėti prie istorinio Lietuvai projekto – galimybė, pasitaikanti kartą gyvenime. Darbai įgauna pagreitį, sako D. Palaima, todėl sparčiai auginama ir profesionalų komanda – projektų vadovų, inžinierių, vadybininkų.
Skaičiuojama, kad bendrovėje su „Rail Baltica“ dirbanti projekto komanda vien šiemet turėtų išaugti daugiau nei dvigubai. Komanda didinama tiek atsižvelgiant į augančias projekto įgyvendinimo apimtis, tiek į norimą projekto įgyvendinimo greitį.
Apie sparčiai buriamą komandą ir šių metų tikslus kalbamės su D. Palaima.
Kaip vertinate projektą „Rail Baltica“ šiandieniniame kontekste?
„Rail Baltica“ yra išskirtinis projektas Lietuvai. Visoje Europos Sąjungoje siekiant Žaliojo kurso tikslų skatinamas geležinkelių – kaip vienos ekologiškiausių susisiekimo priemonių – naudojimas. Projekto reikšmė dėl geopolitinės padėties dar labiau išaugo – ir mūsų šaliai, ir visoms Baltijos šalims bei visai Europai. „Rail Baltica“ šiandien užima svarbią rolę ir Ukrainos geležinkelių integravimui į Europos geležinkelių tinklą. Tad šiandien aiškiai keliamas tikslas – spartinti darbus, ypač atsižvelgiant į tai, kad jau perėjome į statybos fazę. Sparčiai auginame komandą ir prie mūsų komandos kviečiame jungtis įvairių sričių profesionalus – projektų vadovus, inžinierius, vadybininkus. Mūsų įmonėje su projektu dirbančią komandą vien šiemet ketiname padidinti nuo 40 iki preliminariai šimto specialistų.
Kas sudaro „Rail Baltica“ komandos branduolį?
Šio projekto „širdis“ yra projekto įgyvendinimo komanda – teritorijų planavimo, žemės paėmimo, projektavimo, rangos darbų specialistai. Visi šie savo srities ekspertai užtikrina minėtų veiklų organizavimą ir efektyvų jų administravimą. Skaičiuojame, kad vien šioje komandoje dirbs apie 60 specialistų.
Augame ir kitose funkcijose – pavyzdžiui, projekto valdymo ir koordinavimo komanda padvigubės iki daugiau nei 20 žmonių. Didinsime ir techninių sprendimų komandą, kurioje dirbantys inžinieriai atlieka techninius sprendimus ir vertina jų atitiktį. Šioje komandoje dirbančių specialistų kiekį taip pat padvigubinsime bent iki 20.
Kokių patirčių ir kokio lygio specialistų šiuo metu labiausiai ieškote?
Ieškome įvairių kompetencijų specialistų – tiek aukšto lygio profesionalų, tiek vidutinio bei tik į rinką žengiančių specialistų. Kadangi į komandą kviečiame prisijungti skirtingų kompetencijų turinčių komandos narių, į kai kurias pozicijas esame pasiruošę priimti ir jaunų specialistų. Tad kviečiu prisijungti tuos, kurie turi ambicijų prisidėti prie šio išskirtinio projekto, bet dar neturėjo galimybės įgyti patirties įgyvendinant tokio lygio infrastruktūrinius projektus.
Viena priežasčių, kodėl auginame vidinę komandą ir telkiame kompetencijas įmonės viduje – riboti resursai rinkoje. Dėl to buvo nuspręsta įkurti Žemės paėmimo visuomenės poreikiams padalinį, kuris, bendradarbiaudamas su išoriniais paslaugų tiekėjais (nes jie liks pagrindiniu veiklų įgyvendintoju), padės sparčiau ir sklandžiau įgyvendinti žemės išpirkimo procedūras. Taip pat nutarėme įkurti ir Teritorijų planavimo padalinį.
Tad šiandien „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimas jau apima ne tik koordinavimo, teritorijų planavimo veiklas, bet kaip jau minėta – įžengėme į aktyvią statybų fazę. Atitinkamai ir reikia daugiau pajėgumų šiuos darbus administruoti.
Lietuvoje verslas jau kelerius metus mini, kad trūksta inžinierių, kai kurie ekonomistai buvo net sunerimę dėl ekonomikos augimo ateityje. Kaip pavyksta susidoroti su reikiamų specialistų trūkumu?
Iš tiesų, tiek Lietuvoje trūksta inžinierių, tiek resursai rinkoje yra riboti. Su geležinkelių infrastruktūra susiję projektai reikalauja išskirtinių žinių, tuo tarpu Lietuvoje šioje srityje dirbančių įmonių nėra daug.. Be to, greitųjų traukinių infrastruktūra tiek Lietuvoje, tiek kitose Baltijos šalyse statoma pirmą kartą. Visos šios aplinkybės lemia tai, kad atitinkamai turime kelti ir savo kompetencijas bei įgūdžius, auginti specialistus.
Kaip ir minėjau – esame atviri priimti jaunus specialistus. Manau, mūsų augančioje komandoje turime gerą jaunų ir patyrusių specialistų santykį – turime tiek labai patyrusių specialistų, savo srities ekspertų, kurie savo ruožtu yra pasiryžę padėti jauniems specialistams kelti savo kvalifikaciją ir gilinti žinias geležinkelių industrijoje.
Gal galėtumėte įvertinti – kuo yra unikalus darbas „Rail Baltica“ komandoje?
Tai išskirtinė galimybė sudalyvauti tokiame unikaliame ir istoriniame projekte, kadangi tikėtina, kad kito tokio projekto artimiausią dešimtmetį tiesiog nebus.
Tad kiekvienam specialistui – tai ir vertinga galimybė išplėsti akiratį, auginti kompetencijas prisidedant prie tokio masto tarptautinio projekto.
Ką „Rail Baltica“ reiškia jums asmeniškai?
Aš prie šio projekto prisijungiau vedamas jau mano minėtų priežasčių – pamačiau, kad tai yra unikali galimybė. Ir savo akimis tai pamačiau ir patyriau – per trumpą laiką dirbdamas tokiame projekte stipriai išplėčiau savo akiratį. Visose projekto veiklos srityse gausu iššūkių, daug suinteresuotų pusių – nuo rangovų, paslaugų teikėjų, darbo su Baltijos šalių įmone „RB Rail“ iki valdžios institucijų – ministerijų, Europos Komisijos, kitų šalių vyriausybių atstovų.
Tad viena – skaityti apie tokį projektą, visai kas kita – prisidėti prie jo įgyvendinimo ir gyventi jame.
Pridurčiau, kad dirbti su tokiu projektu – tai ir galimybė prisidėti prie šalies gerovės kūrimo. Juk „Rail Baltica“ bus ir viena svarbiausių karinio mobilumo jungčių, transporto stuburas.
Kokiu vienu žodžiu apibūdintumėte savo komandą?
Pavadinčiau, kad tai – profesionalų ir entuziastų komanda. Visi komandos nariai, kurie dirba su šiuo projektu, šiuo projektu „serga“ ir gyvena. Kiekvieno komandos nario akyse matau užsidegimą.
Tad tikiu, kad šiuo entuziazmu mūsų augančioje komandoje įkvėpsime ir naujuosius kolegas. O vėliau, kai Lietuvoje nutiestais bėgiais riedės greitieji traukiniai, gyvenimo aprašyme įsirašyti įrašą, kad Lietuvai padėjai nutiesti „Rail Baltica“ – manau, bus garbė ir pasiekimas kiekvienam prie to prisidėjusiam.