Karjera / J. Burak: nuostabus jausmas būti vieno svarbiausio nuo Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo projekto dalimi
Jadvyga Burak, „LTG Infra“ statinių ir geležinkelių posistemių inžinerijos vadovė, sako, kad „Rail Baltica“ inžinierių komanda dirba unikaliu metu – turi galimybę prisidėti prie infrastruktūros projekto, kuris vienareikšmiškai yra vienas svarbiausių nuo pat Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo.
Nuostabus jausmas, sako J. Burak, būti tokio projekto epicentre – pradėti nuo idėjos, modeliuoti sistemas, o vėliau – tiesiog sėsti į traukinį ir važiuoti. Apie tai kalbamės su „Rail Baltica“ inžinerijos vadove Lietuvoje.
Papasakokite daugiau apie „Rail Baltica“ statinių ir geležinkelių posistemių inžineriją – kuo ši sritis išskirtinė viso projekto kontekste?
Mano supratimu, inžinerija – tai ir disciplina, ir profesija. Tai sritis, kurioje galima pritaikyti visas turimas žinias ir kompetencijas – matematikos, fizikos, chemijos. Čia kasdien turime atrasti optimalius sprendimus – nuo projektavimo iki statybos darbų. Tad kuriame tai, ko reikia šiandien ir ko reikės ateityje.
Kalbant apie „Rail Baltica“ projektą, mūsų užduotis ypatinga – užtikrinti visos Lietuvos ir kitų Baltijos šalių geležinkelių sistemų suderinamumą su Europos tinklu, kad Lietuvos ir Europos sistemos dirbtų kaip vienas mechanizmas, kaip tikslus laikrodis.
Be to, šiandieninis projektas yra iš tiesų išskirtinio dydžio – nuo Lenkijos sienos iki Kauno ir toliau iki Latvijos sienos, tai ir Vilniaus–Kauno linija, Vilniaus ir Kauno geležinkelių mazgai. Visose linijose kylančius techninius klausimus turime spręsti iš karto ir užtikrinti atitiktį europiniams reikalavimams.
Kuo išskirtinė specialistų komanda, dirbanti prie „Rail Baltica“ projekto?
Surinkome ypač gerą komandą. Kiekvienas jos narys – itin aukšto lygio specialistas, gebantis spręsti sudėtingiausius techninius klausimus. Mes aiškiai žinome mums keliamus tikslus, kur einame ir ko siekiame – turime aiškią viziją, kaip galutiniai sprendiniai turi atrodyti. O drauge ir plečiamės, ieškome komandos narių, turinčių patirties, aukščiausio lygio ekspertų.
Aš inžinierių komandą vadinu vienu iš projekto smegenų centrų, kadangi esame svarbi detalė tiesiant geležinkelį. Be to, dirbame unikaliu metu, nes turime galimybę prisidėti prie infrastruktūros projekto, kuris vienareikšmiškai yra ypatingiausias ir svarbiausias nuo pat Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo. Ir pridurčiau – nestovime vietoje, kadangi visuomet siekiame tobulėti ir nuolat keliame kvalifikaciją.
Šiuo metu augate ir plečiate komandą – kokių specialistų ieškote?
Jei reikėtų apibūdinti keliais žodžiais – iniciatyvių, ambicingų ir savo srities ekspertų. Siekiame pritraukti į komandą įvairių sričių specialistų – geležinkelio kelių projektavimo specialistų, kelių statinių specialistų, inžinerinių tinklų, geodezijos ir geologijos, eismo valdymo ekspertų.
Iš esmės mūsų komandos užduotis – užtikrinti „Rail Baltica“ projekto technologinių sprendimų sklandumą. Mūsų komanda tiesiogiai nestato, neprojektuoja statinių, mes sprendžiame techninio įgyvendinimo uždavinius, kartu užtikrindami tų sprendinių efektyvumą, kad jie būtų kuo optimalesni.
Turite didelę darbo su geležinkelių projektais patirtį. Kuo „Rail Baltica“ projektas ypatingas jums?
Aš save pavadinčiau geležinkelių entuziaste – geležinkelių sistemoje dirbu daugiau nei 30 metų, o su „Rail Baltica“ projektu – daugiau nei 10 metų. Pirmiausia, prie projekto prisijungiau laikinai – reikėjo pagalbos rengiant projekto techninę specifikaciją – taip „laikinai“ ir likau, taigi, dirbu su šiuo projektu nuo pat jo pradžios.
Man „Rail Baltica“ yra nepaprastas projektas, tai – ne kur nors ant stalo gulinti krūva brėžinių. Man šis projektas – kūryba. Sakyčiau, fantastiškas jausmas būti epicentre visų vykstančių darbų – pradėti nuo idėjos, dirbti su geležinkelio projektavimu, koordinuoti darbus, o vėliau – tiesiog sėsti į traukinį ir važiuoti tuo geležinkeliu, kuris gimė tau dalyvaujant. Man, kaip inžinierei, – tai viršūnė ir aukščiausias profesinis įvertinimas.
Be to, šio projekto reikšmė ypač padidėjo dėl geopolitinių aplinkybių. Šiandien privalome turėti jungtį su Europa ir būti nepriklausomi nuo kitų mums priešiškų šalių, tad „Rail Baltica“ jungtis mums yra gyvybiškai reikalinga – tiek Lietuvai, tiek mūsų broliams estams ir latviams.