Karjera / M. Grigonis: dažnai tenka ieškoti nestandartinių sprendimų, o tai reikalauja profesinio augimo
„LTG Infra“ „Rail Baltica“ projektavimo vadovas Mindaugas Grigonis sako, kad dirbant su „Rail Baltica“ projektu dažnai tenka ieškoti nestandartinių sprendimų, o tai skatina profesinį augimą.
Kiekviena darbo diena pažeria naujų iššūkių, sako M. Grigonis ir priduria, kad tuo inžinerinis darbas ir žavi.
Papasakokite apie „Rail Baltica“ projektavimą – kokius objektus projektuojate šiandien? Kurie iš jų yra svarbiausi ir įdomiausi vertinant jūsų, projektavimo vadovo, akimis?
Šiuo metu projektavimo darbai vyksta pagrindiniuose ruožuose, pavyzdžiui, „Rail Baltica“ linijoje Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena dalis projektavimo darbų jau yra užbaigta, dalis projektavimo darbų yra baigiamuosiuose etapuose. Taip pat šiuo metu vyksta viešieji pirkimai projektavimo ir projekto vykdymo priežiūros paslaugoms įsigyti daugelyje objektų ir ruožų – tai ir Vilniaus bei Kauno geležinkelio mazgai, infrastruktūros priežiūros depai ties Kaunu ir Panevėžiu, regioninės geležinkelio stotys ruože nuo Kauno Vilniaus link.
Iš visų objektų aš asmeniškai išskirčiau pagrindines geležinkelio jungtis, tarkim, Vilniaus ir Kauno mazgus, kuriomis jungiamos tarptautinės geležinkelio stotys. Šios geležinkelio jungtys yra urbanizuotose teritorijose, kuriose, ne paslaptis, dažnai tenka ieškoti nestandartinių sprendimų. Tokie projektai – ir sudėtingi, ir keliantys iššūkių, tad prisideda prie kiekvieno iš mūsų komandos nario profesinio augimo.
Kokiomis kompetencijomis ir asmeninėmis savybėmis, jūsų nuomone, turi pasižymėti „Rail Baltica“ projektuotojas?
Sakyčiau, proaktyvumu ir tikslo siekimu. Tam, kad projektas judėtų į priekį, būtina proaktyviai veikti čia ir dabar, spręsti kylančius uždavinius ir aiškintis situacijas, be to, dėl projekto masto būtina apsišarvuoti kantrybe, nes dinamikos tiek priimant sprendimus, tiek atliekant užduotis yra be galo daug.
Vertindamas profesines žinias pažymėčiau būtinybę išmanyti geležinkelių sistemą. Čia svarbus suvokimas, kokios sudedamosios dalys turi būti išnagrinėtos, kokie sprendimai priimti tam, kad geležinkelio kelias, kuriuo kiekvienas mūsų važiuojame, kaip inžinerinis statinys būtų saugus ir patikimas. O tai apima ir visas jo sudėtines dalis, ir geležinkelį supančią aplinką, ir infrastruktūrą.
Kaip manote, kuo išskirtinė „Rail Baltica“ komanda?
Manyčiau, kad pats „Rail Baltica“ projektas dėl savo specifikos ir reikšmingumo Baltijos šalių regionui subūrė ir vis dar buria komandą, kurios kiekvienas narys savo profesinėmis žiniomis, plačiu mąstymu bei asmeniniu indėliu prisideda prie bendro tikslo siekimo.
„Rail Baltica“ komandoje dirba daug įvairių sričių specialistų, kurie savo žiniomis prisideda prie projekto kūrimo ir įgyvendinimo. Ir tokios įvairialypės komandos būtent ir reikia, norint užtikrinti projekto sėkmę.
Papasakokite trumpai apie savo asmeninę patirtį dirbant geležinkelių srityje ir prie „Rail Baltica“ projekto.
Inžinieriaus karjerą pradėjau prieš 18 metų ir visą laiką dirbau projektavimo srityje – rengiau įvairius infrastruktūros projektus tiek automobilių kelių, urbanizuotų teritorijų, tiek vandens uostų bei geležinkelių srityse. Teko prisidėti ir prie tarptautinių projektų rengimo dirbant tarptautinėse organizacijose.
Pirmą kartą prie „Rail Baltica“ projekto pradėjau dirbti dar 2011 metais kaip išorės partneris, o prie „Rail Baltica“ valdymo komandos prisijungiau 2022 metų rugpjūtį. Iš karto gavau užduotį suburti komandą, tad šiuo metu kartu su besipildančia komanda siekiame užsibrėžtų tikslų.
Šiandien kiekviena darbo diena pažeria naujų iššūkių. Tuo inžinerinis darbas ir žavi: rezultato siekti tenka kantriai ir dažnu atveju varginančiai, bet po kurio laiko pažvelgęs į nueitą kelią matai pasiektą rezultatą – tavo įgyvendintas idėjas ir kūrinį, kuriuo gali naudotis ir džiaugtis visa Lietuva.
Kuo „Rail Baltica“ projektas ypatingas jums?
„Rail Baltica“ projektu siekiame pakeisti ir išplėsti Lietuvos ir viso Baltijos regiono geležinkelių sistemą, kad būtų atvertos naujos galimybės susisiekimo su Šiaurės ir Pietų regionais srityje, ypač atsižvelgiant į dabartinę geopolitinę situaciją Rytų šalyse.
Jaučiuosi esąs dalis komandos, kuri atveria regionui naujų galimybių, tad galiu didžiuotis reikšmingais pokyčiais.
Kokiu vienu žodžiu apibūdintumėte visą „Rail Baltica“ komandą ir kodėl būtent taip?
Nepasiduodantys. Kad ir su kokiais iššūkiais susidurtume, visuomet randame jėgų judėti į priekį.