Karjera / S. Buivydas: „Rail Baltica“ – kol kas didžiausias ir įdomiausias projektas mano karjeroje

Skirmantas Buivydas

Skirmantas Buivydas, „LTG Infra“ „Rail Baltica“ planavimo ir kokybės vadovas, sako, kad, prisijungęs prie projekto 2022 m. rugpjūtį, gavo puikią galimybę prisidėti prie didžiausio Lietuvos istorijoje infrastruktūros projekto įgyvendinimo, todėl darbo valandos lekia greitai. 

Anot jo, kiekvienas komandos narys žino, kad jo vaidmuo įgyvendinant projektą ypač svarbus, nepriklausomai nuo pareigybės „svorio“. Apie kasdien kylančius iššūkius ir galutinio prasmingo tikslo siekimą kalbamės su S. Buivydu. 

Trumpai papasakokite apie savo skyriaus darbo specifiką – kuo svarbi jūsų komandos veikla visame „Rail Baltica“ projekto kontekste? 

„Rail Baltica“ projektas – unikalus, milžiniškos apimties. Projektų valdymo specialistai tokios apimties projektą – ar projektų visumą – jau vadina programa. Ko gero, nėra Lietuvoje iki šiol buvę tokios apimties infrastruktūros plėtros programos. Reikia planuoti ją sudarančių atskirų projektų – o šiuo metu jų beveik 100 ir bus dar daugiau – įgyvendinimą, vykdyti jos stebėseną, gebėti atpažinti ir išskirti vadinamąsias kritines veiklas. Tai – ir pirkimai, ir poreikis planuoti projektavimo ir statybų veiklų trukmes, finansavimo iššūkiai, testavimas bei derinimas, objektų ir įrenginių parengimas eksploatacijos pradžiai. 

Mūsų darbe reikia nustatyti darbų loginius ryšius, pradžios ir pabaigos datas, be to, turime planuoti ne tik šių projektų įgyvendinimą, finansavimą, bet ir numatyti galimas jų rizikas.  

Kaip atrodo jūsų komandos darbas? Kokie uždaviniai keliami? 

Didelė darbo dalis šiuo metu yra planavimas. Planavimo darbus atliekame kartu su „LTG Infra“ projektų vadovais, siekdami įgalinti atskirus projektus.  

Paprastai tariant, į visą „Rail Baltica“ programą siekiame pažvelgti iš laiko perspektyvos. Turime įvertinti daug veiksnių – kada bus įgyvendintas vienas ar kitas programos projektas, kokios yra sąlygos pradėti projekto įgyvendinimą ar kokios sąlygos tam dar trukdo. 

Planavimo procese bendraujame ir su projekto partneriais Latvijoje, Estijoje, Lenkijoje, reguliariai sekame programos eigą. Taip galime identifikuoti ne pagal planą vykstančius procesus ar tas veiklas, kurios yra ypač svarbios tam, kad projektas būtų įgyvendintas laiku. 

Kokius svarbiausius savo skyriaus uždavinius galite išskirti? 

 Vienas pagrindinių mūsų uždavinių – „Rail Baltica“ programos laiko grafiko sekimas, jo nuolatinė priežiūra, atnaujinimai. Grafikams sudaryti, prižiūrėti naudojamas profesionalus planavimo įrankis – planavimo programa. 

Tuo pačiu metu teikiame ataskaitas apie projektų pažangą institucijoms – Vyriausybei, Susisiekimo ministerijai, Europos Komisijai. Turime ne tik numatyti „Rail Baltica“ programos rizikas, jas analizuoti, bet ir stengiamės kelti projektų valdymo kultūrą visoje organizacijoje. 

Kokiomis kompetencijomis ir savybėmis turi išsiskirti planavimo ir kokybės specialistai? 

Planavimo ir kokybės padalinio darbuotojai turi pasižymėti tikslumu vykdydami kasdienius darbus, būti atkaklūs siekdami ir padalinio, ir visos „Rail Baltica“ programos tikslų. Pridurčiau, kad mūsų darbe svarbu ir domėtis naujovėmis, įskaitant ir technologines projektų valdymo naujoves, mokėti analizuoti medžiagą, greitai užčiuopti jos esmę.

Kaip manote, kuo išskirtinė „Rail Baltica“ komanda, kokie žmonės čia dirba?

„Rail Baltica“ komanda yra labai įvairi – tai skirtingo amžiaus, išsilavinimo, profesinės patirties žmonės. Komandą vienija bendro tikslo siekimas, pavadinčiau, absoliutus dėmesys projektui.

Be to, manau, kad kolektyve gerai subalansuota patirtis ir jaunatviška energija. Kiekvienas komandos narys žino, kad jo vaidmuo įgyvendinant projektą yra ypač svarbus, nepriklausomai nuo pareigybės. 

Mūsų komanda supranta, kad tai yra unikali galimybė dirbti su „Rail Baltica“ projektu, prisidėti prie didžiausio Lietuvos istorijoje infrastruktūros projekto įgyvendinimo, todėl darbo valandos lekia greitai. 

Gal galėtumėte trumpai apžvelgti savo asmeninę patirtį dirbant geležinkelių srityje ir prie „Rail Baltica“ projekto. Kuo jus žavi jūsų darbas?

Prie „Rail Baltica“ komandos prisijungiau 2022 m. rugpjūtį. Iki tol taip pat dirbau su stambiais infrastruktūros plėtros projektais, pavyzdžiui, bendrovėje „Klaipėdos nafta“. Prisijungęs prie komandos radau tai, ko ir tikėjausi stiprių profesionalų kolektyvą ir aukšto lygio projektų vadybą bei brandžią projektinę kultūrą.

Vykdant šį projektą tenka nuolat atnaujinti ir tobulinti projektų valdymo žinias. Be to, kiekvieną dieną būti pasitempusiam, motyvuotam ir atsakingam verčia būti tokie patys motyvuoti bei atsakingi kolegos.  

Kuo „Rail Baltica“ projektas ypatingas asmeniškai jums? 

„Rail Baltica“  – kol kas didžiausias ir įdomiausias projektas mano profesinėje karjeroje. Jį įgyvendinant kyla aibė įvairių – prognozuojamų ir mažiau prognozuojamų – sunkumų, bet yra užtikrintumas, kad visas šias problemas „Rail Baltica“ komanda įveiks ir pasieksime, kad moderniais greitaisiais traukiniais galėtume keliauti į Taliną, Rygą, Varšuvą ar Panevėžį.

Kokiu vienu žodžiu apibūdintumėte visą „Rail Baltica“ komandą ir kodėl būtent taip? 

Veržlumas, profesionalumas ir ėjimas tik pirmyn nepaisant jokių kliūčių.