Karjera / V. Tilinskas: „Rail Baltica“ mane žavi savo idėja, dydžiu, prasme
Vytautas Tilinskas, „LTG Infra“ „Rail Baltica“ Projektų įgyvendinimo vadovas, sako, kad šis europinės vėžės projektas jį žavi savo idėja, prasme. Tokio masto projekte visuomet pasitaiko netikėtų iššūkių, tad nuobodu, anot Vytauto, niekada nebūna.
Su projektu dirbančią savo komandą jis vadina nepalaužiama – kad ir su kokiais iššūkiais susiduriama, kasdien dirbama dėl projekto, kuris išliks ne vienai ateities kartai.
Šiuo metu stiprinate projektų vadovų komandą. Kokių lūkesčių turite būsimiems kolegoms? Kokių kompetencijų specialistų ieškote?
Pirmiausia, ieškome naujų komandos narių, kurie užsiimtų projektų valdymu ir statybinių veiklų administravimu. „Rail Baltica“ statybos darbai įgauna vis didesnį pagreitį, tad mums reikia papildomų žmogiškųjų resursų norint užtikrinti sklandų projekto įgyvendinimą. Todėl į komandą kviečiame motyvuotus projektų vadovus, turinčius projektų valdymo patirties ir norinčius prisidėti prie šio istorinio projekto įgyvendinimo.
Vertinant kompetencijas ir patirtis ieškome įvairaus spektro specialistų – turinčių infrastruktūrinių projektų statybos žinių. Komandą siekiame sustiprinti ir patyrusiais automatikos sistemų specialistais, galinčiais valdyti sudėtingus didelės apimties projektus.
Viena pagrindinių savybių, kurias, tikimės, kad turės būsimieji komandos nariai – degančios akys dėl šio projekto ir noras kaip galima greičiau važiuoti traukiniu Lietuvoje 250 km/h greičiu. Tikiu, kad būsimi kolegos bus nusiteikę iššūkiams, kadangi lauks sudėtingas, bet labai įdomus darbas. Šis „Rail Baltica“ projektas reikalauja išskirtinių projekto valdymo kompetencijų, kurios leidžia suvokti ir valdyti šį mega projektą.
Papasakokite daugiau apie „Rail Baltica“ statybą – kuo ji yra išskirtinė? Ir galbūt galite kiek detaliau įvardyti, su kokiais konkrečiai projektais naujieji kolegos dirbs?
„Rail Baltica“ yra išskirtinis projektas savo apimti, dydžiu, verte. Tai – vienas didžiausių infrastruktūrinių projektų Baltijos šalyse. Geležinkelio numatomas greitis – iki 250 km/h, tad jam keliami aukščiausi eismo valdymo ir saugumo standartai.
Naujieji kolegos bus atsakingi už geležinkelio kelio statybų priežiūrą, vykdys viešuosius pirkimus, organizuos geležinkelio elektrifikavimo, automatikos diegimo darbus ir valdys šiose veiklose kylančius iššūkius.
Kokie lūkesčiai keliami geležinkelių posistemių specialistams? Kokias funkcijas jie atliks?
Planuojame, kad komandos stuburą sudarys keli pagrindiniai žmonės, kurie atitinkamai aplink save burs komandas.
Vienas iš tokių vadovų valdys geležinkelio elektrifikacijos darbus – tai labai specifiška ir unikali pozicija. Šis specialistas turėtų turėti stiprias kompetencijas aukštos įtampos elektros tinklų statyboje ir projektų valdyme.
Vertinant planuojamus automatikos darbus – projektų vadovas turės gerai išmanyti geležinkelių signalizacijos sistemas ir sugenėti valdyti didelės apimties projektą.
Kokiu vienu žodžiu apibūdintumėte visą „Rail Baltica“ komandą ir kodėl būtent taip?
Aš pasirinkčiau apibūdinimą – nepalaužiama komanda. Kodėl? Nes projektų valdymas iš tiesų yra nėra ta sritis, kur viskas vyktų tiksliai pagal planą. Nuolat atsiduriame išskirtinių ir greitų sprendimų reikalaujančioje situacijoje. Projektų vadovo užduotis ir yra visus šiuos planuotus ir neplanuotus iššūkius įveikti, kad pasiektume rezultatą, kuris iš anksto yra apribojamas laiko ir finansų perspektyvose.
Projektų vadovui tenka ir dar viena svarbi užduotis – tai motyvuoti projekto komandą. Projekto mastas lemia, kad prie jo dirba ne pavieniai specialistai, o visa mūsų komanda, tad būtinas ir įsitraukimas į komandinį darbą. Svarbus ir bendradarbiavimas su trečiosiomis šalimis – tiekėjais, rangovais, valdžios institucijomis ir kitais partneriais.
Pridurčiau, kad mūsų darbe būtinos degančios akys – tiek dėl vykdomos veiklos, tiek dėl sukuriamo rezultato įmonei ir visai šaliai.
Kuo „Rail Baltica“ projektas ypatingas jums?
Mane projektų valdymas visuomet žavėjo tuo, kad galiausiai sukuriamas aiškus, pamatuojamas rezultatas. Tu, būdamas savo srities ekspertu, prie to rezultato prisidedi nuo pat pradžių – identifikuoji poreikį, organizuoji pirkimus, bendrauji su paslaugų, darbų tiekėjais, nuolat priimi sprendimus. Gali matyti, kaip projektas iš brėžinių pereina į statybų fazę, o galiausiai virsta visos šalies infrastruktūra.
Kaip yra pastebėjusi viena mano kolegė – mūsų darbe nėra rutinos, monotonijos, bet nuo to – tik dar įdomiau ir tai dar labiau įtraukia.
Tuo tarpu projektas „Rail Baltica“ mane žavi savo idėja, dydžiu, prasme. Aš džiaugiuosi, kad galiu prisidėti prie šio valstybei ir jos gyventojams svarbaus projekto įgyvendinimo ir tikiu, kad galėsiu savo vaikams kažkada važiuodamas geležinkeliu pasakyti – čia jų tėtis prisidėjo jį statant. O dar labiau kasdienį darbą įprasmina tai, kad ši infrastruktūra išliks ilgam.