Pasak „Lietuvos geležinkelių infrastruktūra” generalinio direktoriaus Karolio Sankovski, nuo šiol visi eismo dalyviai, bėgius turėję kirsti reguliuojamoje Marių ir Palemono gatvių geležinkelio pervažoje, galės be sustojimo ir saugiai kirsti geležinkelį naujai įrengtu tuneliu.
„Vairuotojams nebereikės gaišti laiko prie pervažos, eismas taps saugesnis – nei automobiliams, nei pėstiesiems šioje vietoje nuo šiol nebelieka pavojaus susidurti su traukiniu“, – sako K.Sankovski.
Pernai rudenį Kaune panaikinta probleminė Amalių pervaža. Vietoje jos įrengti keturi tuneliai. Du iš jų skirti automobiliams, kiti – dviratininkams ir pėstiesiems.
Antrasis požeminis geležinkelio kirtimo taškas Amaliuose – toje pačioje buvusios Amalių pervažos vietoje – Kauno miesto savivaldybės atskiru projektu pastatytas tunelis pėstiesiems, dviratininkams, o taip pat specialiajam transportui: policijos pareigūnų, medikų ir kitiems automobiliams. Kauno mieste, įgyvendinus Kaunas–Palemonas projektą, iš viso bus įrengti trys tuneliai automobiliams ir keturios požeminės perėjos pėstiesiems bei dviratininkams.
Jau liepą pradedamas rengti „Rail Baltica“ Kauno geležinkelio mazgo inžinerinės infrastruktūros vystymo planas, kurio vienas iš uždavinių – parengti sprendinius Jiesios ir Sąnašos gatvių pervažų, o taip pat Rokelių gatvės pervažos Kauno rajono savivaldybėje rekonstravimui į dviejų lygių. Plano sprendiniai taip pat svarstys ir pėsčiųjų viadukų per Palemono bei Kauno geležinkelio stotis galimybes. Visi minėti sprendiniai numatomi įgyvendinti kartu su projektu „Rail Baltica“ iki 2026 metų.
Įgyvendinant projektą „Rail Baltica“ ypatingas dėmesys skiriamas saugiai eismo infrastruktūrai sukurti. Naikinamos ne tik probleminės vieno lygio geležinkelių pervažos ir pėsčiųjų perėjos, kurios keičiamos į modernius požeminius tunelius transporto priemonėms, dviratininkams bei pėstiesiems.
Eismo dalyvių saugumą taip pat užtikrins rekonstruojami esami ir nauji viadukai. Numatyta, kad užbaigus projektą visos geležinkelio pervažos ir pėsčiųjų perėjos bus dviejų lygių, o „Rail Baltica“ linija per visą ilgį bus aptverta tvora.
Traukinių eismas bus valdomas naujausios kartos vieninga Europos geležinkelių eismo valdymo sistema – ERTMS. Keleivių stotyse bus visa reikiama infrastruktūra, kad važiavimas traukiniu būtų sugus, paprastas ir malonus.