News

Kaune startavo parengiamieji darbai „Rail Baltica“ geležinkeliui tiesti

„Lietuvos geležinkelių“ Infrastruktūros direkcijos vadovas Karolis Sankovski aiškina, kad darbai vykdomi bendrovės žemės sklypo ribose pagal parengtą techninį projektą „Rail Baltica“ geležinkeliui tiesti.
„Šiuo metu vykdomi parengiamieji darbai tiesiant naują europinės vėžės geležinkelį ir rekonstruojant esamą plačiosios vėžės geležinkelį, o pagrindinius darbus planuojama pradėti po šaltojo metų periodo“, – sakė „Lietuvos geležinkelių“ atstovas.
Geležinkelio „Rail Baltica“ atkarpoje nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio intermodalinio terminalo rangos darbus vykdo „Hidrostatyba“ su partneriais „Leonhard Weiss RTE“ ir „Autokausta“. Jungtinės veiklos partneriai rangos darbus atliks už daugiau nei 66 mln. eurų (su PVM), kurie turės būti baigti 2020-aisiais.
Rekonstruos geležinkelį Kauno geležinkelio tunelyje
Vieni svarbiausių darbų atkarpoje Kaunas-Palemonas bus vykdomi unikaliame XIX amžiuje iškastame Kauno geležinkelio tunelyje, kuriame bus įrengta sugretinto europinės ir plačiosios geležinkelio vėžių geležinkelio atkarpa.
Iš viso 9 kilometrų atkarpoje nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio.
Palemono stotyje bus įrengta nauja požeminė pervaža automobiliams, ją pastačius bus uždaryta esama požeminė pervaža. Šalia gyvenamųjų namų iškils apie 1,5 kilometro ilgio triukšmą slopinančių sienučių, ant bėgių bus montuojami vibraciją bei triukšmą mažinantys slopintuvai.
„Kauno ir Palemono geležinkelio stotys bus aptveriamos segmentine tvora, geležinkelio ruožą nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stočių numatyta aptverti metalinio tinklo tvora. Joje bus įrengiami specialūs vienvėriai varteliai, atsidarantys tik nuo geležinkelio kelio pusės. Jie skirti pasišalinti iš aptvertos geležinkelio kelio teritorijos gyvūnams“, – aiškino K.Sankovski.
Pasak jo, geležinkelio ruože tarp Kauno ir Palemono stočių, būsimo rytinio Kauno aplinkkelio trasoje, bus įrengta požeminė automobilių pervaža, požeminis pėsčiųjų perėjimas, taip pat įrengtas tunelis, skirtas specialiajam transportui bei pėstiesiems.
„Lietuvos geležinkeliai“ netrukus planuoja užbaigti rangovo atrankos konkurso procedūras ir kitoje svarbioje „Rail Baltica“ atkarpoje, sujungsiančioje Rokus su Palemono intermodaliniu krovinių terminalu.
Pastaroji atkarpa paskutinė, užbaigsianti svarbų „Rail Baltica“ ruožą Jiesia-Rokai-Palemonas-Kaunas.
Gyventojams – nauji langai
Rokai-Palemonas atkarpoje rangovas turės įrengti 7,6 kilometrų europinės vėžės pločio geležinkelio atkarpą. Iš jų, 1,45 kilometro kelio Kauno hidroelektrinės teritorijoje. Statybos darbai bus vykdomi nestabdant elektrinės darbo.
Visoje atkarpoje rangovas turės įrengti apie 4,3 kilometrus garsą slopinančių sienučių. Jų aukštis sieks nuo 3 iki 6 metrų, priklausomai nuo atstumo iki gyvenamųjų namų ir geležinkelio sankasos aukščio.
Visoje linijoje bus įrengiami ilgabėgiai ir antivibraciniai paklotai, kurie gerokai sumažins važiuojančių traukinių triukšmo lygį.
Kai kuriuose gyvenamuosiuose namuose, suderinus su jų savininkais ir nuomininkais, bus atnaujinti langai bei durys, siekiant kad triukšmo tarša būtų minimali, atitiktų higienos normas.

„Pastačius strateginę geležinkelio jungtį, kuria bus atvestas europinės vėžės geležinkelis nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Kauno intermodalinio terminalo, Palemone pilnu pajėgumu veiks didžiausias Baltijos šalyse krovinių, vežamų skirtingų standartų geležinkeliais, perkrovimo punktas. Tai leis sudaryti infrastruktūrines sąlygas didinti vienos efektyviausių krovinių transportavimo būdų – intermodalinių vežimų – apimtis.

Kauno mazge sėkmingai atlikti rangos darbai sudarys sąlygas tęsti „Rail Baltica“ projektą Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos kryptimi nuo Palemono į šiaurę bei ateityje – ir į Vilnių.
Įgyvendinant užsibrėžtus tikslus, bendrovė vykdo teritorijų planavimą ir techninį projektavimą visoje „Rail Baltica“ linijoje Lietuvoje“.