Su oficialiu vizitu Lietuvoje viešintis Lenkijos Infrastruktūros ministras Andrzej Adamczyk savo viešnagę mūsų šalyje pradėjo išbandydamas Lenkiją su Lietuvą jungiantį geležinkelį – Kauną jis pasiekė važiuodamas traukiniu nuo Mockavos. Kelionės metu kartu su Lietuvos Susisiekimo ministru Jaroslav Narkevič, AB „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG) vadovais bei kitais lydinčiais asmenimis jis aptarė svarbiausias geležinkelio „Rail Baltica“ statybos aktualijas bei kitus šalių bendradarbiavimo susisiekimo srityje klausimus.
„Lietuva ir Lenkija turi ne tik bendrą sieną, bet ir labai daug bendrų interesų susisiekimo srityje. Vienas svarbiausių – šiuo metu nuo Varšuvos iki Talino tiesiamas „Rail Baltica“ geležinkelis, kurio pirminiu ruožu tarp Balstogės ir Kauno jau beveik penkerius metus kursuoja keleiviniai bei prekiniai traukiniai. „Rail Baltica“ įgyvendinimo kontekste Lietuva ir Lenkija randa vis daugiau bendradarbiavimo galimybių, įgyvendina naujus bendrus logistikos projektus“, – sako susitikime dalyvavęs „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.
Lenkijos Infrastruktūros ministras A. Adamczyk Lietuvoje vieši J. Narkevič kvietimu, dėl vizito sutarta praėjusią savaitę Vilniuje viešint Lenkijos Vyriausybės delegacijai.
Baltijos šalis su Europa per Lenkiją sujungsiantis geležinkelis „Rail Baltica“ – vienas didžiausių projektų, kuriose bendradarbiauja abi šalys. Jau nuo 2015 metų Lietuvą su Lenkija jungia europinio standarto geležinkelis, kuris iki 2026 metų bus modernizuotas pagal 249 km/h keleivinių traukinių projektinio greičio reikalavimus. Numatoma, kad Varšuvą iš Kauno bus galima pasiekti per nepilnas 3,5 val., o iš Vilniaus kelionė truks iki 4 val.
Pirmasis reguliariu maršrutu kursuojantis traukinys tarp Lenkijos miesto Balstogės ir Kauno pradėjo kursuoti 2016-aisiais. Planuojama, jog pirmasis tiesioginis traukinys tarp Vilniaus ir Varšuvos pradės kursuoti jau kitų metų antrą pusmetį. Šiuo tikslu praėjusią savaitę “LTG Link” ir Lenkijos geležinkelių PKP dukterinė bendrovė „PKP Intercity“ pasirašė ketinimų protokolą dėl tokio maršruto. Kol kas kelionė traukiniu tarp Lietuvos ir Lenkijos sostinių truktų apie 8 valandas.
Susitarimas dėl patogesnių kelionių traukiniais tarp valstybių – tik vienas iš daugelio, stiprinančių šalių bendradarbiavimą susisiekimo geležinkeliais srityje. Dar vasarą Lietuva ir Lenkija su partneriais iš Vokietijos išbandė naują puspriekabių gabenimo traukiniais tarp Lietuvos ir Vokietijos maršrutą, „LTG Cargo“, siekiant stiprinti bendradarbiavimą, Lenkijoje atidarė antrinę įmonę „LTG Cargo Polska“.
„Rail Baltica“ šalia sėkmingai vystomos „Via Baltica“ magistralės užtikrina dar geresnį susisiekimą, o tuo pačiu ir dar glaudesnį šalių bendradarbiavimą. Šiuo metu europinės vėžės geležinkelis – viena svarbiausių strateginių abiejų valstybių bendradarbiavimo vystymo krypčių. Šis geležinkelis Lietuvai ir Lenkijai svarbus ne tik dėl galimybės patogiai keliauti bei gabenti krovinius. Tai ir strateginis regiono saugumą didinantis projektas, kurio pagalba bus prisidėta prie NATO sąjungininkų mobilumo didinimo“, – sako J. Narkevič.
Lenkijos Infrastruktūros ministras A. Adamczyk Lietuvoje viešės dvi dienas, vizito metu bus aptarti bendri Lietuvos ir Lenkijos vystomi projektai gerinant susisiekimą, bendradarbiaujant logistikos srityje, aptariant abiem šalims aktualias vežėjų problemas dėl „Mobilumo paketo“ bei kitus klausimus. Planuojama, jog susitikimą vainikuos bendro memorandumo dėl bendradarbiavimo tarp Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos ir Lenkijos Respublikos infrastruktūros ministerijos įgyvendinant „Rail Baltica“ projektą pasirašymas.