Naujienos

Atgal

Geležinkelio ruožo Kaunas – Palemonas rekonstrukcija

2020 09 01

Darbų progresas 2020-09-01:
 
Darbai  Įgyvendinimo procentas
Susisiekimo (žemės darbų ir geležinkelio įrengimo) dalis 70,14
Dviaukštės pervažos (viadukai, tunelis)  97,77
Pralaidos 59,53
Požeminė pėsčiųjų perėja 76,84
Triukšmą slopinančios sienutės 47,01
Atraminės sienutės 92,01
Kitų konstrukcijų įrengimas 78,20
Sklypo sutvarkymo dalis 30,25
Kontaktinis tinklas  100
Vandens nuvedimas, vandentiekis ir nuotekų šalinimas 49,37
Šilumos tiekimo tinklo rekonstravimas 58,70
Dujotiekis 29,31
Elektrotechnikos dalis 54,78
Telekomunikacijos 59,54
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 Atliekamų darbų aprašymas

2018 m. rudenį startavusių perengiamųjų rangos darbų metu nukastas gruntas, išardytas geležinkelio kelias ir iešmai, pakloti drenažo tinklai, paruošta žemės sankasa, pakloti elektros, signalizacijos, ryšių kabeliai.

Generaliniai rangos darbai pradėti 2019 m. gegužę ir tęsis iki 2021 m. I ketvirčio: atkarpoje nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone įrengto intermodalinio terminalo bus rekonstruojamas esamas plačiojo standarto geležinkelis, o šalia tiesiama nauja europinio standarto vėžė ir iešmai, įrengiama visa reikalinga „Rail Baltica“ infrastruktūra.

Rangos darbų metu rekonstruotas unikalus XIX amžiuje pastatytas Kauno geležinkelio tunelis, kuriame įrengtas sugretintas europinės ir plačiosios vėžės geležinkelis - tokį techninį sprendimą tunelyje Kaunas turi vienintelis pasaulyje.

Vietoj probleminės Amalių geležinkelio pervažos, kuri vairuotojus vargina kilometrinėmis spūstimis, bus įrengti požeminiai tuneliai automobiliams, dviratininkams bei pėstiesiems.

Panaikinus Amalių pervažą Ateities plente, jos prieigose bus įrengti net du dideli požeminiai geležinkelio kirtimo taškai.

Pagrindinis požeminis geležinkelio kirtimo taškas bus už pusės kilometro nuo esamos Amalių pervažos, Kauno marių kryptimi.

Šis požeminis infrastruktūrinis objektas po geležinkeliu taps pagrindiniu, kuriuo bus organizuojamas automobilių eismas Kauno pietrytiniu aplinkkeliu. Tunelio statybos finansuojamos pagal „Rail Baltica“ projekto geležinkelio ruožo Kaunas-Palemonas rekonstrukciją.

Pagrindinį statinį sudarys keturių arkų požeminis tunelis: per jo vidurį suprojektuoti du tuneliai automobiliams, o iš abiejų pusių du mažesni tuneliai pėstiesiems ir dviračiams.

Požeminės pėsčiųjų perėjos

Antrasis požeminis geležinkelio kirtimo taškas Amaliuose – tai Kauno miesto savivaldybės atskiru projektu statomas tunelis pėstiesiems, dviratininkams, o taip pat specialiajam transportui: policijos pareigūnų, medikų ir kitiems automobiliams. Šis požeminis tunelis po geležinkeliu statomas maždaug už 150 metrų šiaurės vakarų kryptimi nuo esamos Amalių pervažos, ties Svirplių taku. Tunelis sujungs Chemijos ir R. Kalantos gatves.

Dar vienas požeminis tunelis automobiliams ir pėstiesiems bus įrengtas netoli Palemono geležinkelio stoties. Šis tunelis sujungs Palemono ir Marių gatves.

Dar vienas pėsčiųjų tunelis bus skirtas pėstiesiems, einantiems į Ugniakuro gatvę.

Mieste iš viso bus įrengti trys tuneliai automobiliams ir keturios požeminės perėjos pėstiesiems bei dviratininkams.

Nauja infrastruktūra

Iš viso 9 kilometrų atkarpoje nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota  3,6 kilometrai esamo plačiosios vėžės geležinkelio.

Šalia gyvenamųjų namų iškils apie 1,5 kilometro ilgio triukšmą slopinančių sienučių, ant bėgių bus montuojami vibraciją bei triukšmą mažinantys slopintuvai.

Kauno ir Palemono geležinkelio stotys bus aptveriamos segmentine tvora, o visas ruožas bus aptvertas metalinio tinklo tvora. Joje bus įrengiami specialūs vienvėriai varteliai, atsidarantys tik nuo geležinkelio kelio pusės. Jie skirti pasišalinti gyvūnams iš aptvertos geležinkelio kelio teritorijos.

Sutvarkyti miesto inžineriniai tinklai

Atliekant „Rail Baltica“ darbus visi inžinieriniai miesto tinklai, kurie kerta arba eina palei europinę geležinkelio liniją, bus iškelti iš statybos zonos, pakeičiant juos naujais.

Taip pat bendrovė savo lėšomis atnaujins miesto vandentiekio ir nuotekų šalinimo, šilumos gamybos ir tiekimo, elektros, komunikacijų, gatvių apšvietimo ir troleibusų kontaktinius tinklus.