Naujienos

Atgal

Paskelbtas pirmasis konsoliduotas statybos medžiagų pirkimas geležinkeliui „Rail Baltica“

2021 05 12

Už projekto „Rail Baltica“ įgyvendinimą Lietuvoje atsakinga AB „LTG Infra“ įgyvendina naujus sprendimus, kurie užtikrins efektyvesnį geležinkelio statybai reikalingų medžiagų įsigijimą. Vienas jų – praėjusią savaitę startavęs konsoliduotas statybos medžiagų, reikalingų geležinkelio linijai tiesti, pirkimas. Šį pirkimą visų trijų Baltijos valstybių, įgyvendinančių projektą, vardu paskelbė bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“.

„Kadangi šiemet prasideda „Rail Baltica“ geležinkelio didelio masto statybos darbai, „LTG Infra“ taiko ir įgyvendina įvairias priemones, kad šie darbai būtų atlikti laiku ir už geriausią kainą“, – pasakoja K. Sankovski. 

Paskelbto konkurso vertė siekia beveik 46 mln. Eur. Šis viešasis pirkimas apims daugiakanalių ir kabelių latakų, šulinių, kabelių kanalų ir kitų medžiagų įsigijimą, kurios reikalingos tiesiant pagrindinę „Rail Baltica“ geležinkelio liniją Baltijos šalyse.

„Tokio masto projektas – 870 km ilgio geležinkelio linijos „Rail Baltica“ statyba trijose Baltijos šalyse – suteikia galimybę didžiausios naudos pasiekti medžiagas ir komponentus perkant visam projektui. Dabar paskelbėme pirmąjį konsoliduotą medžiagų pirkimą iš daugelio būsimų. Tikimės, kad tiekėjai supras teikiamų galimybių mastą bei pateiks stiprius pasiūlymus ir šiam, ir būsimiems konkursams“, – teigia Markas Loaderis, „RB Rail AS“ programų direktorius. Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail AS“ yra atsakinga už geležinkelio „Rail Baltica“ projekto koordinavimą Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.

Tikslas – geriausia kaina

Karolis Sankovski, AB „LTG Infra“ generalinis direktorius, akcentuoja, kad šių pirkimų pagrindu tiesiamo europinio geležinkelio „Rail Baltica“ statybos darbams reikalingų statybinių medžiagų poreikis buvo konsoliduotas ir jų užtikrinimui paskelbta bendra pirkimo procedūra. Tikimasi, kad konsolidavus ir suformavus didesnį poreikį bus galima užtikrinti masto ekonomijos efektą – sutaupyti ir užtikrinti geriausią įsigyjamų medžiagų kainą.

Prieš paskelbdama viešąjį pirkimą „RB Rail AS“ atliko tiekėjų rinkos tyrimą. Tai padaryta siekiant papildomos informacijos, kokios naudos masto ekonomija suteiktų centralizuotam komponentų pirkimui.

„Tai reikšmingas žingsnis siekiant sparčiau vykdyti „Rail Baltica“ projekto medžiagų ir komponentų pirkimus 2021 m. Tikimės sulaukti daugybės gerų pasiūlymų iš įvairių valstybių įmonių. Manome, kad tai puiki galimybė tiekėjams, kuri suteikia pagrindą verslo tęstinumui šiais sunkiais įmonėms laikais“, – sako Kristijanas Piirsalu, „RB Rail AS“ pirkimų direktorius.

Laiku ir už geriausią kainą

Paskelbtam konsoliduotam medžiagų pirkimui galutinė paraiškų pateikimo data – š. m. gegužės 31 d. Daugiau informacijos apie viešąjį konkursą ir vykdomą procedūrą – oficialioje „Rail Baltica“ www.railbaltica.org svetainėje.

Kaip buvo skelbta anksčiau, įgyvendinat „Rail Baltica“ 2021-aisiais, daugiausia dėmesio skiriama prasidėsiantiems didelio masto statybos darbams visose Baltijos šalyse.

Siekdama efektyvaus projekto įgyvendinimo laiku ir už geriausią kainą, „LTG Infra“ ieško bei taiko inovatyvius ir nestandartinius sprendimus Vienas to pavyzdžių – pernai pradėti 475 mln. EUR vertės rangos darbų pirkimai, kurie vykdomi lygiagrečiai vykstančiam projektavimo etapui, nelaukiant jo pabaigos. Skaičiuojama, kad toks sprendimas projekto įgyvendinimo grafike leidžia sutaupyti 3–6 mėn.

„Visos priemonės nukreiptos į projekto efektyvumo didinimą tiek laiko, tiek sąnaudų prasme. Laikas ir pinigai yra esminiai projekto įgyvendinimo parametrai, žinoma, neprarandant kokybės, todėl su tuo susiję laimėjimai yra ypač reikšmingi“, - akcentuoja K. Sankovski.