News

Pakeitus „Rail Baltica“ valdymo modelį „LTG Infra“ perėmė projektavimo sutartį su IDOM

„Rail Baltica“ Lietuvoje ir „IDOM“ atstovų susitikimas Vilniuje

Siekiant spartinti „Rail Baltica“ europinės geležinkelio vėžės statybą Lietuvoje, sutarus visoms suinteresuotoms šalims, buvo pakeistas projekto valdymo modelis. Dėl to projektą įgyvendinanti bendrovė „LTG Infra“ į savo rankas perima su projekto įgyvendinimu Lietuvoje susijusias sutartis. Viena jų – iš bendros trijų Baltijos šalių įmonės „RB Rail AS“ perimta iki šiol didžiausia projektavimo darbų sutartis dėl 78 km „Rail Baltica“ projektavimo atkarpos nuo Kauno iki Ramygalos, kuri sudaryta su ispanų projektuotoju „IDOM Consulting, Engineering, Architecture, S.A.U“.

Iki 2024 m. galiojęs „Rail Baltica“ projekto valdymo modelis sudarytas tarp visų šalių įgyvendinančių institucijų, ministerijų ir tarptautinės „RB Rail AS“ įmonės buvo labiau centralizuotas – sutelkiant visų Baltijos šalių pagrindinės geležinkelio linijos projektavimo veiklų valdymą tarptautinės „RB Rail AS“ įmonės atsakomybėje. Visgi rangos darbai, vykstantys skirtingose valstybėse, turi nacionalinę specifiką ir skirtingas įgyvendinimo strategijas, todėl buvo priimti sprendimai dėl projektavimo atsakomybių perskirstymo.

„Praėjusiais metais susitarta dėl valdymo modelio pakeitimo, kaip vieno iš projekto rangos darbų spartinimo būdų. Sutarus dėl kiekvienai valstybei reikalingo autonomiško projektavimo sutarčių valdymo, greitėja sprendimų priėmimo, įgyvendinimo ir valdymo procesai. Vienas iš rezultatų – perimta iki šiol buvusi trišalė projektavimo darbų sutartis su „IDOM Consulting, Engineering, Architecture, S.A.U“, – kalbėjo LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.

Lietuvoje „IDOM“ atsakinga už dviejų šiuo metu vykdomų projektavimo sutarčių įgyvendinimą atkarpoje nuo Kauno iki Panevėžio, viso 114 km ruožas, kuriame projektuojami ir visi sankasos įrengimui reikalingi statiniai, tarp kurių – Neries tiltas, privažiavimo keliai, melioracija, inžinerinės infrastruktūros iškėlimai ir kiti.

„Darbai po sutarties perėmimo vyksta sklandžiai, glaudžiai bendradarbiaujame ir jaučiame projektuotojo įsipareigojimą kuo skubiau užbaigti visas projektavimo veiklas ir gerinti projektavimo paslaugų kokybę, o mums tai yra labai svarbu nes šiais metais statybos intensyvės ir plėsis iki 114 km atkarpos“, – sakė „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas.

„IDOM“ džiaugiasi nauju glaudžiu bendradarbiavimu su „LTG Infra“, kurį žymi neseniai naujausi susitarimai, leidžiantys mums toliau prisidėti prie projekto „Rail Baltica“ projekto Lietuvoje įgyvendinimo suprojektuotų ruožų statybos etape. Turėdama daugiau nei 20 metų patirtį įgyvendinant greitųjų geležinkelių projektus, „IDOM“ yra pasiryžusi ir toliau kurti pridėtinę vertę „Rail Baltica“ projektui Lietuvoje“, – teigė „IDOM“ geležinkelių ir tranzito direktorius Lluis Pou.

„Rail Baltica“ vizualizacija

Be Neries tilto, minėtame ruože planuojama pastatyti 20 kelio viadukų, 31 geležinkelio viaduką, 7 geležinkelio tiltus, 7 gyvūnų perėjas ir kitus statinius. Bendra anksčiau sudarytų projektavimo sutarčių vertė – 14,95 mln. eurų be PVM.

Pagal naująjį valdymo modelį, bendroji įmonė „RB Rail AS“ užtikrins vieningą projekto įgyvendinimą, kiekvienos šalies įgyvendinančios institucijos – Lietuvos atveju, „LTG Infra“ – bus atsakinga už parengiamuosius darbus, projektavimą, europinės geležinkelio vėžės statybą, pasiruošimą eksploatacijai ir sukurtos infrastruktūros priežiūrą ateityje.

„Rail Baltica“ – strateginis LTG grupės ir Europos Sąjungos bei didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto geležinkelis, sujungsiantis Lietuvą, Latviją ir Estiją su Vidurio bei Vakarų Europa, užtikrinsiantis regiono integraciją, civilinį ir karinį mobilumą. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse sieks 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.