Naujienos

Paskelbtas konkursas dėl „Rail Baltica“ europinės vėžės projektavimo iki Latvijos sienos

LTG grupės infrastruktūros bendrovė „LTG Infra“, įgyvendinanti tarptautinį „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje, paskelbė atvirą tarptautinį konkursą projektavimo paslaugoms nuo Panevėžio iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos. Viso šis ruožas sudaro apie 54 km.

„LTG grupei keliame tikslą užtikrinti, kad „Rail Balticos“ darbai Lietuvoje būtų vykdomi sparčiai ir sklandžiai – tai strateginis Lietuvos ir viso Baltijos regiono siekis. Europinės geležinkelio vėžės linija nuo Panevėžio Latvijos link yra svarbi stiprinant regioninį susisiekimą, mūsų jungtis su Vakarų Europa, strateginį atsparumą ir ekonominį bendradarbiavimą“, – sako susisiekimo viceministras Roderikas Žiobakas.

Pasak LTG grupės generalinio direktoriaus Egidijaus Lazausko, atrinkti projektuotoją ir pradėti projektavimo darbus ketinama ateinančiais metais.

„Šiuo metu „Rail Baltica“ projektas aktyvus visoje pagrindinėje linijoje, kurioje vykdomos projektavimo ir statybos veiklos. Atkarpa nuo Panevėžio iki Latvijos sienos yra paskutinioji, kurią reikia užbaigti, kad turėtume nepertraukiamą tarptautinį eismą Lenkijos–Latvijos koridoriuje“, – teigia LTG grupės vadovas E. Lazauskas.

2025 m. „LTG Infra“ pasirašė sutartis dėl rangos darbų 114 km ruože nuo Kauno iki Panevėžio, kur vyksta parengiamieji ir statybų darbai, tarp jų – bėgių tiesimo darbai brandžiausiame 9 km ruože. Atkarpoje nuo Lietuvos ir Lenkijos sienos taip pat vykdomi projektavimo darbai – beveik 100 km ruožas bus modernizuotas.

Šiuo metu taip pat vykdomi Panevėžio ir Kauno infrastruktūros priežiūros depų projektavimo konkursai bei Jonavos ir Gustonių regioninių stočių projektavimo konkursai. Ateinančiais metais ketinama paskelbti ir daugiau viešųjų pirkimų projektuoti atskirus taškinius objektus.

„Rail Baltica“ – strateginis LTG grupės ir Europos Sąjungos bei didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto geležinkelis, sujungsiantis Lietuvą, Latviją ir Estiją su Vidurio bei Vakarų Europa, užtikrinsiantis regiono integraciją, civilinį ir karinį mobilumą, transporto sistemos atsparumą.

Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.