Globalaus projekto „Rail Baltica“ koordinatorė ir bendroji Baltijos šalių įmonė „RB Rail”, AS paskelbė naują viešąjį konkursą dėl naujos „Rail Baltica“ linijos per Kauno geležinkelio mazgą dėl darbo projekto, detaliojo techninio projekto ir projekto vykdymo priežiūros paslaugų pirkimo. Sutartį su projektavimo paslaugų tiekėju pasirašys bendrovės „RB Rail” ir „LTG Infra”. Visi suinteresuoti tiekėjai paraiškas gali teikti iki 2023 m. sausio 16 d.
„Kauno geležinkelio mazgas atliks esminį vaidmenį „Rail Baltica“ geležinkelio linijoje. Tai vienas svarbiausių geležinkelio transporto mazgų tiek Lietuvoje, tiek visame Baltijos regione, nes čia susikirs maršrutai tarp Šiaurės, Vakarų ir Vidurio Europos. Todėl svarbu, kad infrastruktūros sprendimai užtikrintų pagrindą sklandžiam susisiekimui ir efektyviam „Rail Baltica“ naudojimui“, – pabrėžė Irmantas Butkauskas, „RB Rail“ Lietuvos filialo vadovas.
„Vykdydami projektą ir toliau taikome praktiką dar vykstant vienam projekto etapui paraleliai ruoštis kitam. Šiuo metu Kauno geležinkelio mazge vykdomas teritorinis planavimas. Projektavimo paslaugų pirkimo skelbimas dabar suteiks galimybę kaip galima sklandžiau pereiti į kitą projekto vykdymo etapą jau turint patvirtintą specialųjį planą“, – sakė Dovydas Palaima, bendrovės „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas.
„Rail Baltica“ Kauno geležinkelio mazgą sudarys ~83 km ilgio greitojo geležinkelio linija ir ~27 km ilgio geležinkelio linija su infrastruktūros objektais ir krovinių vežimo aikštelėmis. Jį taip pat sudaro 10 kelio statinių, tokių kaip tiltai, viadukai, pralaidos, laukinių gyvūnų pervažos ir kiti būtini infrastruktūros elementai. Šiame etape pateikti infrastruktūros elementai, geležinkelio eksploatavimo parametrai ir skaičiai yra preliminarūs, o išsamesnė informacija bus pateikta antrajame šio pirkimo etape
Tikimasi, kad „Rail Baltica“ geležinkelio linijoje traukiniai važiuos iki 249 km/h greičiu. Tikslas – sukurti šiuo metu trūkstamą ES vėžės pločio geležinkelio linijos jungtį tarp Baltijos šalių su likusia Šiaurės jūros – Baltijos jūros pagrindinio tinklo koridoriaus dalimi ir pagerinti susisiekimą tarp pagrindinių koridoriaus miestų, užtikrinti efektyvią sinergiją su esamu Baltijos šalių geležinkelių tinklu ir daugiarūšį susisiekimą su keliais, uostais ir oro uostais.
Šiuo metu projektuojama daugiau kaip 640 km „Rail Baltica“ geležinkelio linijos Baltijos šalyse, o šis viešasis pirkimas yra dar vienas svarbus žingsnis siekiant įgyvendinti visos 870 km ilgio greitojo geležinkelio linijos Baltijos šalyse projektą. Jau vyksta Kauno-Vilniaus ruožo ir atkarpos nuo Jiesios (Kauno) iki Lietuvos sienos su Lenkija projektavimo paslaugų viešieji pirkimai.