Liepos 22 d., vizito į Pietų Lietuvą metu, prezidentui Gitanui Nausėdai pristatyti svarbiausi susisiekimo ir energetikos infrastruktūros plėtros projektai – „Rail Baltica“, „Via Baltica“ ir „Harmony Link“. LTG grupė pristatė statomos „Rail Baltica“ pažangą, rezultatus ir ilgalaikę naudą Kalvarijos rajono gyventojams.
Kalvarijos rajonas – Lietuvos sausumos geografiniai vartai su Lenkija ir Europa. Per jį tiesiamos svarbiausios susisiekimo jungtys, kurias įgyvendinus, pasienio punktas reikšmingai pasikeis.
Tikslas – užtikrinta jungtis su Europa
Susitikimo metu dalyvavo „Via Baltica“, „Harmony Link“ atstovai, Kalvarijos meras Nerijus Šidlauskas ir Kalvarijos savivaldybės atstovai.
Pabrėžta, kad praėjusią savaitę paskelbus apie papildomą Europos Sąjungos (ES) finansavimą Lietuvos infrastruktūros projektams, užsitikrintas ES palaikymas ir įvertinta Lietuvos pažanga. „Rail Baltica“ sujungs Baltijos šalis su Europos rinka, didins karinį mobilumą ir atsparumą – strateginis tikslas pripažįstamas ne tik Baltijos valstybių, bet ir visos ES lygiu.
„Prezidentui pristatėme spartų „Rail Baltica“ statybų tempo didėjimą. Lyginant su pirmuoju, antrąjį metų ketvirtį darbų apimtys išaugo 2,4 karto. Užsitikrinę finansavimą turime ir toliau dirbti, kad ES lėšos būtų investuojamos, o tuo pačiu, konkurencingoje infrastruktūros plėtros projektų aplinkoje, išlaikytume Europos dėmesį „Rail Baltica“, – teigė Rail Baltica Lietuva vadovas A. Jackus.
Artimiausiu metu planuojama pasirašyti ruožo Kaunas (Jiesia)–Lietuvos ir Lenkijos valstybių siena projektavimo sutartį. Atkarpa bus tiesiama nuo Lenkijos sienos Kauno link. „Lenkijos geležinkeliai taip pat rengiasi pritaikyti savo geležinkelių parametrus, kad sujungtume šalis europine vėže. Tai – reikšmingas tarptautinis nuopelnas“, – sakė A. Jackus.
Atliepė visuomenės poreikius
Geležinkelio tiesimas kurs papildomas naudas regionui ir jo gyventojams. Prie pagrindinės „Rail Baltica“ linijos prijungiant regionines stotis, bus kuriamos naujos darbo vietos, plėsis darbo ir studijų geografiją bei sudaromos galimybės vystyti verslą, turizmą – tai stiprins regiono ekonomiką.
Kaunas–Lenkijos siena ruožas nutolęs nuo urbanizuotų vietovių, todėl jame bus pastatyti 6 žalieji tiltai, 23 gyvūnų praėjimai, 87 infrastruktūros objektai – tuneliai, tiltai ir viadukai.
Viešinant specialųjį planą Kalvarijos rajono gyventojai pateikė 178 pasiūlymus ir klausimus dėl būsimos vėžės tiesimo.
„Susitikimuose su gyventojais, savivaldybėmis, verslais, diskutuodami ir, kur įmanoma, konkretizuodami būsimos vėžės planą, atliepėme visuomenės poreikius. Vien Kalvarijos savivaldybėje iš numatytų išpirkti 18 gyvenamųjų namų liko 8 gyvenamieji namai, taigi išsaugota daugiau nei pusė. Abipusis bendravimas su bendruomenėmis yra būtinas, kad projektas būtų įgyvendintas tiek atliepiant jo strateginę reikšmę, tiek gyventojų lūkesčius – tokiu būdu užtikrinama visokeriopa nauda Kalvarijos ir Lietuvos gyventojams“, – kalbėjo A. Jackus.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.