Brandžiausioje atkarpoje Kaunas–Lietuvos ir Latvijos valstybių siena jau baigtas žemės paėmimas visuomenės poreikiams, 2022 m. pavasarį prasidėjo pirmieji statybos darbai – vietinės reikšmės privažiuojamųjų automobilių kelių statyba atkarpoje Šveicarija–Žeimiai. „Eurovia Lietuva“, laimėjusi „LTG Infra“ skelbtą konkursą, už 6,6 mln. eurų prie būsimo „Rail Baltica“ geležinkelio jau nutiesė 18 vietinės reikšmės apie 18,3 km ilgio kelių.
Šiame ruože bus pastatytas ir ilgiausias Baltijos šalyse geležinkelio tiltas per Neries upę. Tai sudėtingas inžinerinis statinys, kuris, saugant „Natura 2000“ teritoriją, neturės atramų vandenyje, o jo ilgis sieks net 1,51 km.
2023 m. II ketv. prasidėjo geležinkelio linijos bei jos infrastruktūros statybos. Šių metų pabaigoje rangos darbai vyks pilna apimtimi, o kitąmet – dar labiau intensyvės ir plėsis jų geografija, nes 2023-aisias bus pasirašytos dar dvi naujos rangos sutartys sankasos ir inžinerinių statinių bei privažiuojamųjų kelių statybai.
Siekiant užtikrinti visiems patogų ir darnaus judumo principus atitinkantį Panevėžio miesto susisiekimą su naujai tiesiamu europiniu geležinkeliu, vyksta Panevėžio geležinkelio mazgo planavimas. Besidomintys europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ plėtra Panevėžio regione turi galimybę išsamiai susipažinti su Panevėžio geležinkelio mazgo specialiuoju planu – suplanuota geležinkelio infrastruktūra. Jis rengiamas siekiant užtikrinti visiems patogų ir darnaus judumo principus atitinkantį Panevėžio miesto susisiekimą su naujai tiesiamu europiniu geležinkeliu. Su teritorijų planavimo dokumentu galima susipažinti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų rengimo ir teritorijų planavimo proceso valstybinės priežiūros informacinėje sistemoje TPDRIS (TPD Nr. S-NC-00-21-348), interaktyviame žemėlapyje.