„Rail Baltica“ atstovai iš trijų Baltijos šalių dalyvaus rugsėjo 24–27 d. Berlyne (Vokietijoje) vyksiančioje didžiausioje pasaulyje transporto ir infrastruktūros parodoje „InnoTrans 2024“. Šių metų parodos tema – mobilumo ateitis – sritis, kurioje „Rail Baltica“ gerins susisiekimą tiek Baltijos regione, tiek už jo ribų. Aplankykite „Rail Baltica“ stendą A salėje, „CityCube“, Nr. 820.
Nuo 1996 m. rengiama „InnoTrans“ – lyderiaujanti transporto technologijų paroda, kas dvejus metus vykstanti Berlyne. Joje pristatomos naujausios geležinkelių, viešojo transporto ir mobilumo sektorių inovacijos bei pasiekimai. 2022 m. renginyje dalyvavo daugiau nei 2700 dalyvių iš 56 šalių, jį aplankė daugiau nei 137 tūkst. lankytojų.
Tarptautinio projekto „Rail Baltica“ komandą atstovaus „RB Rail“ (bendra Baltijos šalių įmonė), „LTG Infra“ (Lietuva), „Europos Dzelzceļa līnijas“ (Latvija), „Rail Baltic Estonia“ (Estija) ir valstybių ministerijos, kurios pasidalins įžvalgomis apie naujausius projekto pokyčius, eigą, būsimas partnerių dalyvavimo galimybes.
„LTG Infra“ generalinio direktoriaus Vyčio Žalimo teigimu, paroda – proga viso pasaulio geležinkelių rinkos dalyviams pristatyti Lietuvos infrastruktūros prioritetus, europinės vėžės statybų progresą ir viešųjų pirkimų galimybes.
„Renginyje užmezgame ir palaikome ryšius su pasauliniais geležinkelių technologijų bei infrastruktūros plėtros lyderiais. „Rail Baltica“ projektas dėl savo masto ir svarbos žinomas visame pasaulyje, todėl pažangiausios geležinkelių infrastruktūros plėtros bendrovės domisi galimybėmis bendradarbiauti. Parodose susipažinti akis į akį ir pradėti būsimą bendradarbiavimą galima greičiau“, – teigė V. Žalimas.
2024 m. projektas iš projektavimo etapo perėjo į statybos etapą. Šiuo metu statybos sutartys pasirašytos dėl beveik 400 km „Rail Baltica“ maršruto, Lietuvoje ir Estijoje jau vyksta aktyvūs darbai, o Latvijoje pagrindinė linija bus pradėta tiesti šiais metais. Iki 2024 m. pabaigos Lietuva ruošiasi skelbti konkursus ruožams nuo Kauno iki Latvijos sienos, Estija – sudaryti statybos sutartis dėl daugiau kaip 100 km.
„Šiuo metu „Rail Baltica“ yra svarbiame etape, kai priimami esminiai sprendimai, lemsiantys tolesnę projekto trajektoriją, daug dėmesio skiriama finansavimo užtikrinimui, įskaitant privačių investicijų pritraukimą. Platforma, kurioje susitinka didžiausi sektoriaus dalyviai ir pristatomos naujausios technologijos bei tendencijos, leidžia mums tobulinti veiklos strategijas, įgyti įžvalgų ir užmegzti ryšių“, – sakė Marko Kivila, laikinai einantis „RB Rail AS“ generalinio direktoriaus pareigas.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.