Ilgiausio šalyje geležinkelio tilto per Nerį statyboms bus skelbiamas naujas konkursas. Taip nusprendė europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektą Lietuvoje įgyvendinanti bendrovė „LTG Infra“.
Atsižvelgus į gruodžio pabaigoje paskelbto konkurso dalyvių pateiktus pasiūlymus ir pastabas,šiuo metu atnaujinamos konkurso sąlygos, tikslinami pirkimo reikalavimai. Atnaujintais dokumentais su visais potencialiais tiekėjais planuojama pasidalinti rinkos konsultacijos būdu, ir tik po to, išanalizavus gautus atsiliepimus, bus skelbiamas naujas pirkimas. Patį pirkimą planuojama pradėti kovo mėn. pabaigoje – balandžio pradžioje.
„Naujas geležinkelio tiltas per Nerį prie Jonavos – tai vienas iš didžiausių iššūkių ir techniškai sudėtingiausias inžinerinis statinys „Rail Baltica“ geležinkelio statyboje. Tai bus ilgiausias ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos valstybėse geležinkelio tiltas, jis neturės nei vienos atramos vandenyje, tad statybos rangovui reikės taikyti moderniausias technologijas. Todėl siekiant užtikrinti, kad tokio sudėtingo objekto pirkimo sąlygos visiems tiekėjams būtų visiškai aiškios, buvo nuspręsta koreguoti konkurso pirkimo dokumentų – techninio projekto, darbų kiekių žiniaraščio, sutarties sąlygų, techninės specifikacijos – nuostatas“, – sako „LTG Infra“ generalinis direktorius Karolis Sankovski.
Anot jo, jeigu atsirastų daugiau suinteresuotų tiekėjų, jie galėtų prisijungti prie pirkimo teikiant paraišką su kvalifikacijos tinkamumą įrodančiais dokumentais dinaminėje pirkimo sistemoje adresu https://cvpp.eviesiejipirkimai.lt/Notice/Details/2020-638993.
K. Sankovski teigimu, šis konkursas, kaip ir kiti jau įgyvendinami projekto „Rail Baltica“ darbai bei būsimi konkursai, COVID-19 akivaizdoje gali tapti svarbia „pagalve“ Lietuvos ekonomikai. Konkursą laimėjęs rangovas pagal sutartį turės ne tik pastatyti tiltą, bet ir sutvarkyti aplinką, įrengti triukšmą slopinančias sienutes, rekonstruoti šalia einančius vandentiekio bei kitus inžinerinius tinklus, rekonstruoti melioracijos statinius.
Iš viso naujojo tilto ilgis sieks 1510 metrų. Iki šiol ilgiausias tiltas Lietuvoje buvo per Dubysą nutiestas Lyduvėnų geležinkelio tiltas, kurio ilgis yra 599 m., o ilgiausias automobiliams skirtas tiltas – per Nemuną prie Jurbarko įrengtas tiltas, kurio ilgis siekia 494 m. Ilgiausias naujo tilto tarpas tarp atramų, toje vietoje kur jis kirs upę, sieks 150 metrų.
Naujasis tiltas bus Lietuvoje visiškai naujo 1435 mm pločio vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ ruožo tarp Kauno ir Lietuvos-Latvijos sienos dalis.
„Rail Baltica“ – tai didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
Projekto statybos, kurių numatoma vertė siekia apie 5,8 mlrd. eurų, yra didžiausia investicija, skirta pagerinti mobilumą ir kelionių galimybes, plėtoti verslą, turizmą ir prekių mainus regione.