Tam, kad būtų galima pradėti priimti sprendimus dėl „Rail Baltica“ būsimų geležinkelio stočių ir centrų, bei numatyti kiek platformų ir aplinkkelių prireiks, „RB Rail AS“ užsakė tarptautinio geležinkelio pradinį veiksmų planą arba, kitaip tariant, grafiką. Pagal šį grafiką, iš Talino kiekvieną dieną išvažiuotų keturi greitieji traukiniai.
Keleivių skaičius augs
„RB Rail“ valdybos narys Martas Nielsenas teigia, kad tikimasi, jog per dešimt metų prie šio grafiko prisidės bent du papildomi reisai.
„Pagal mūsų planus, vidutinė apkrova galėtų būtų 70-100 keleivių vienam traukiniui, – sakė M. Nielsenas. Mes tikimės, kad po dešimties metų šis skaičius padvigubės ar netgi patrigubės, o dar po dešimties metų keleivių skaičius dar labiau išaugs“.
Šalia reisų skaičiaus didinimo, traukiniai visada gali būti ir prailginti. „RB Rail“ valdybos narys pastebėjo, kad Slovėnijoje kursuoja trijų vagonų traukiniai, kai tuo tarpu didesnėse šalyse įprastai naudojami aštuoni vagonai.
Populiarūs naktiniai traukiniai
Pradiniame grafike taip pat numatomi dviejų naktinių arba kitą dieną atvykstančių traukinių reisai. M. Nielsenas pastebėjo, kad naktinių traukinių populiarumas buvo linkęs mažėti, tačiau Austrijos nacionalinis geležinkelių operatorius „ÖBB“ neseniai pradėjo vykdyti 26 naktinių traukinių reisus iš Vienos, kurie sulaukė neįtikėtino populiarumo.
„Nuo 19 valandos traukiniai išvyksta iš Vienos centrinės geležinkelio stoties įvairiomis kryptimis, tokiomis kaip Roma, Milanas, Hamburgas, Varšuva ir Zagrebas, – aiškina jis. Jie yra neįtikėtinai populiarūs, o bilietai išparduodami gerokai iš anksto. Buvo atliktas tyrimas apie tai, kodėl žmonės domisi šiais naktiniais traukiniais. Daugeliui žmonių nepatinka rytais vykti į oro uostą, kai kurie bijo skrist. Be to – o tai labai didelis pasikeitimas – žmonės vis dažniau kalba apie aplinkosaugos aspektą”.
Kaunas – judriausia maršruto dalis
Numatoma, kad „Rail Baltica“ ruožu per valandą pravažiuos vidutiniškai nuo dviejų iki trijų krovininių traukinių. Nepaisant to, tiek daug tarptautinių krovininių traukinių nesitikima sulaukti Estijos Mugos terminale, bent jau iš pradžių.
„Per pirmuosius kelis metus mes priimsime 20 traukinių porų per dieną, – sakė M. Nielsenas. Baltijos valstybėse, didesnis geležinkelio srautas numatomas pietų kryptimi. 30 traukinių porų tikimasi Rygos pietuose, o 40 traukinių porų planuojama sulaukti aplink Kauną, kur yra judriausia viso maršruto dalis. Metams bėgant, numatomas augimas – iki 30 traukinių porų Estijoje.”
Augimo galimybės
Pasak „RB Rail“ valdybos nario, pradiniame veiksmų plane numatoma daug augimo galimybių ir augant paklausai, reisų skaičius gali padidėti iki keturių kartų. Tokiu būdu „Rail Baltica“ turės galimybę teikti vietinio geležinkelio paslaugas, kurioms irgi yra paklausa.
„Šiuo metu kalbama nuo 8 iki 12 traukinių porų per dieną, – sako M. Nielsenas. Iš pradžių šie traukiniai gali būti tuštesni, tačiau palaipsniui žmonės pradės atitinkamai prisiderinti savo gyvenimo būdą ir kažkuriuo metu tokios paslaugos paklausa tikrai išaugs.”
Vasarą Kaune virs darbai
Vasarą Kaune bus pradėti pagrindiniai europinės vėžės “Rail Baltica” rekonstrukcijos ir geležinkelio tiesimo darbai, todėl gegužę planuojama laikinai uždaryti traukinių eismą nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stoties.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus Lino Baužio, šiuo metu įrengiama laikina stotis Palemone, tvarkoma infrastruktūra.
„Nors traukinių eismas nuo Palemono iki Kauno geležinkelio stoties bus sustabdytas, bus siekiama, kad keleiviai patogiai ir toliau iš Vilniaus ar kitų tarpinių maršruto stotelių į Kauną važiuotų traukiniais“, – sako L. Baužys.
Pasak jo, siekiant užtikrinti patogias keliones, „Lietuvos geležinkeliai“ kartu su Kauno savivaldybe derina traukinių ir miesto viešojo transporto tvarkaraščius, o daugiausia keleivių sulaukiantiems traukiniams organizuojami užsakomieji reisai autobusais, kurie kursuos nuo Palemono iki Kauno miesto centro ir atgal.