Šiandien Vilniuje trijų Baltijos šalių institucijos, įgyvendinančios „Rail Baltica“ projektą, pasirašė istorinę elektrifikacijos sutartį. Sutartis, kurios vertė siekia 1,77 mlrd. Eur (be PVM), pasirašyta su „COBELEC Rail Baltica“ konsorciumu – jį sudaro Ispanijos bendrovės „Cobra Instalaciones y Servicios S.A.“ ir „Elecnor Servicios y Proyectos S.A.U.“.
„Rail Baltica“ europinio geležinkelio elektrifikacija laikoma didžiausiu tarpvalstybiniu geležinkelio elektrifikacijos projektu Europoje, įgyvendinamu kaip vienas bendras projektas.
„Rail Baltica“ – tai ne tik infrastruktūra, bet ir ekonominė bei saugumo jungtis su Vakarais. Ši sutartis ypač svarbi Lietuvai, Latvijai ir Estijai siekiant tapti europinio geležinkelių tinklo dalimi, užtikrinti patogų keleivių ir krovinių judėjimą bei didesnį Baltijos regiono atsparumą. Tai – mūsų strateginis tiltas į ateitį“, – sako laikinasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis.
Vieną didžiausių sutarčių Baltijos šalių istorijoje pasirašė projektą įgyvendinančios institucijos: LTG grupės infrastruktūros įmonė „LTG Infra“, Latvijos „Eiropas dzelzceļa līnijas“ ir Estijos „Rail Baltic Estonia“. Vilniuje taip pat susitiko trijų šalių susisiekimo ir transporto ministerijų atstovai.
„Ši sutartis ne tik žymi istorinį momentą Baltijos šalių bendradarbiavime, bet ir padeda mums pereiti prie aplinkai draugiškesnio transporto sprendimo, kuris ilgainiui sumažins eksploatacines išlaidas ir prisidės prie klimato kaitos mažinimo. „Elecnor Servicios y Proyectos S.A.U.“ elektrifikuoja ruožą Vilnius–Klaipėda, tad darbas Lietuvoje rangovui nebus naujas. O mums tai užtikrina, kad procesas bus sklandus“, – sako LTG grupės generalinis direktorius Egidijus Lazauskas.
„COBELEC Rail Baltica“ elektrifikuos 870 km geležinkelio Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Viso kontaktinio tinklo ilgis sudarys 2400 km. Elektros energijos posistemė užtikrins, kad visa greitojo geležinkelio trasa galėtų kursuoti greitieji bei krovininiai traukiniai, o tam numatoma naudoti atsinaujinančiųjų energijos šaltinių pagamintą elektros energiją.
Projektas taip pat išsiskirs tuo, kad pirmą kartą tokio masto geležinkelių projekte bus pritaikyta naujos kartos statinio dažnio keitiklių (SFC) technologija. Šie techniniai sprendiniai užtikrins ilgalaikį patikimumą, efektyvumą ir aukštus aplinkosaugos rodiklius.
„Ši sutartis – svarbus projekto plėtros etapas. Didžiuojamės galėdami įgyvendinti didžiausią geležinkelių elektrifikacijos projektą Europoje. „Cobra“ ir „Elecnor“ turi ilgametę patirtį vykdant kompleksinius, individualizuotus projektus pagal aukščiausius standartus. Esame įsipareigoję padėti įgyvendinti „Rail Baltica“ ir stiprinti regionų jungiamumą“, – teigia „COBELEC Rail Baltica“ konsorciumą sudarančių įmonių atstovai.
Šiuo metu Lietuvoje statoma ir jau pasirašyta sutarčių dėl statybų 77 km ruože. Taip pat pasirašyta ruožo Lietuvos ir Lenkijos siena–Kaunas (Jiesia) projektavimo darbų sutartis. „COBELEC Rail Baltica“ įgyvendins tiek elektrifikacijos posistemio projektavimo, tiek statybos darbus.
Elektrifikacijos sandorio vertė Lietuvoje yra 818 mln. Eur (be PVM).
„Rail Baltica“ – strateginis LTG grupės ir Europos Sąjungos bei didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto geležinkelis, sujungsiantis Lietuvą, Latviją ir Estiją su Vidurio bei Vakarų Europa, užtikrinsiantis regiono integraciją, civilinį ir karinį mobilumą, transporto sistemos atsparumą.
Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.