Vyriausybė patvirtino regioninių stočių vystymo specialųjį planą „Rail Baltica“ ruože nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos – numatė galimybę sujungti pagrindinę „Rail Baltica“ geležinkelio liniją su regionais.
„Regioninės stotys – svarbi „Rail Baltica“ projekto grandis, užtikrinsianti patogesnes susisiekimo ir krovinių vežimo galimybes naujuoju geležinkeliu. Dabar ypač svarbu užtikrinti, kad Lietuvoje būtų spartinami europinio geležinkelio tiesimo darbai“, – sakė susisiekimo viceministras Mindaugas Tarnauskas.
Vyriausybei patvirtinus regioninių stočių specialųjį planą, sudaryta galimybė šiame ruože pastatyti regionines stotis ir stoteles su būtina inžinerine infrastruktūra.
„Ateityje, pagal poreikį, prioritetus ir turimą finansavimą, bus galima įrengti iki 7 regioninių geležinkelio stočių ir stotelių: Vaškų keleivinę stotį, Joniškėlio prekinę ir keleivinę stotį, Ramygalos keleivinę stotelę, Pasraučių keleivinę stotelę, Ručiūnų keleivinę stotelę, Jonavos prekinę stotį ir keleivinę stoteles. Regioninių geležinkelio stočių ir stotelių įrengimas užtikrins nepertraukiamą infrastruktūros plėtrą tolimesniuose etapuose“, – teigė „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas Justas Vyžintas.
Regioninių stočių plėtros specialusis planas viešintas praėjusių metų vasarą. Kiekvienai stočiai buvo pristatyta po 2 regioninių stočių plėtros alternatyvas.
„Rail Baltica“ statybos tarp Kauno ir Lietuvos–Latvijos valstybių sienos pradėtos 2022 m. balandį. Šiuo metu sankasos statybos vykdomos 29,2 km ruože Panevėžio link. Šį spalį pasirašyta sutartis dėl rangos darbų naujame 17,1 km ruože.
Pagal specialiojo plano sprendinius ruože nuo Kauno iki Lietuvos ir Latvijos valstybių sienos regioninės stotys ir stotelės bus trijų tipų: paprastoji, didžioji ir perono.
Be tarptautinių Kauno, Vilniaus, Panevėžio stočių ir jungčių su oro uostais, ruože Kaunas (Jiesia)–Lenkijos siena taip pat numatytos pasienio, Marijampolės stotys, Šeštokų ir Kazlų Rūdos regioninės stotys, prijungtos regioninėmis jungtimis, bei Palemono sustojimas. Ruože Kaunas–Vilnius – regioninės stotys Kaišiadoryse, Vievyje ir Lentvaryje.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.