Žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto parengimo ir įgyvendinimo darbus europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ Kauno mazge atliks „Tyrens Lietuva“. Susisiekimo ministerija ir už geležinkelio statybas Lietuvoje atsakinga įmonė „LTG Infra“ šią savaitę su paslaugų teikimo laimėtoju pasirašė tai numatančią sutartį. Planuojamų darbų vertė – 961 tūkst. eurų (be PVM).
Vyriausybė sausio mėnesį patvirtino „Rail Baltica“ Kauno mazgo infrastruktūros vystymo planą ir leido pradėti žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras. Pagal sutartį „Tyrens Lietuva“ turės atlikti visas reikiamas žemės paėmimo visuomenės poreikiams paslaugas – parengti žemės paėmimo visuomenės poreikiams projektą, atlikti paimamo turto ar verslo vertinimą, organizuoti žemės bei nekilnojamojo turto išpirkimą, teisingai atlyginant savininkams ar naudotojams bei atlikti kitas susijusias veiklas.
„Parengiamieji darbai, planuojama, bus pradėti jau vasario mėnesį. Paslaugų teikėjui keliama užduotis – užtikrinti sklandų žemės paėmimo procesą nuo pradinio iki paskutinio etapo: pradedant žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto parengimu, turto vertinimu – baigiant įgyvendinimu. Pastarajame etape vienas svarbiausių uždavinių tiekėjams bus tikslus turto vertinimas ir teisingas atlygis žemės savininkams“, – sako Dovydas Palaima, „LTG Infra“ „Rail Baltica“ valdymo vadovas.
„Rail Baltica“ vėžei reikalingai infrastruktūrai numatyta skirti 43,3 ha žemės plotą. Numatoma, kad visuomenės poreikiams reikės išpirkti apie 250 žemės sklypų su 325 statiniais. Turto vertinimą atliks nepriklausomi turto vertintojai. Sklypų savininkai ir naudotojai, kurių žemės sklypai patenka į planuojamo geležinkelio teritoriją, bus informuojami apie kiekvieną projekto žingsnį individualiai.
Preliminari lėšų, kurios būtų reikalingos paimant visuomenės poreikiams žemės sklypus, pastatus ir statinius, suma siekia 4,68 mln. eurų. Tikslus lėšų poreikis bus nustatytas žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūrų metu, atlikus turto vertinimą.
Pernai gruodį buvo pasirašytos sutartys ir dėl žemės paėmimo darbų „Rail Baltica“ infrastruktūros priežiūros depams Kaune ir Panevėžyje. Šiuos darbus atliks „Tyrens Lietuva“ ir „Atamis“.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
Dažniausiai užduodami klausimai apie „Rail Baltica“ projektą – teritorijų planavimo ir žemės išpirkimo etapus: čia.